Gå till innehåll

En lösning med Vista anslutningsproblem?


HiTek

Recommended Posts

Hej!

Jag är en av dom som upplevt anslutningsproblem med Windows Vista. Har kollat många forum och jag har hittat några hjälpmedel som funkade för mig.

Installerade Vista för ett tag sedan och det funkade bra tills problemen med anslutningarna började komma fram, byte sedan tillbaka till XP och körde det under ett antal veckor. Igår installerade jag Vista igen och jag hade då kollat efter lösningar som kanske kommer att bli hjälpsamma.

Lösning (kanske):

Under formatering och installation koppla ur Nätverkskabeln och kör igenom installationen etc.

När du sedan är klar med installation. Vänta med att sätta i Nätverkskabeln och gör följande:

1. Högerklicka på meny raden längst ner (svarta raden).

2. Välj Egenskaper -> Start-menyn -> Anpassa.

3. Leta upp "Kommandot Kör" (om den inte redan finns) och bocka i den.

Nu ska du trycka Start och sedan ska "Kör" finnas vid avstängnings kapparna.

Om du nu har "Kör" framför dig nu (svart ruta) ska du skriva in "netsh interface tcp set global rss=disabled" (inga " tecken).

Som sista steg ska du nu stänga av datorn sedan plugga in Nätverkssladden, när du gjort det kan du starta upp. För mig har detta funkat, hoppas det gör det för er också!

Ta även en titt på dessa länkar nedan om ovan. inte funkar:

http://support.microsoft.com/kb/929852/ru

http://www.vistastic.com/2007/03/21/how-to...e-ipv6-and-qos/

MVH

HiTek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...