Gå till innehåll

Datorn startar av sig själv när modem + router är påslagna


Master_812

Recommended Posts

Som rubriken säger så startar datorn av sig själv när jag stängt av den detta händer när ja låte modem + Router vara på så dom andra kan surfa.

De som händer är att när jag stängt av den så går de kanske några dekunder innan den startar upp igen va sig själv detta händer inte när datorn och modemet och rotern är avstängda har kollat i  burken tänkte om den blev varmt eller nått  men den är kall så va kan de vara verkar hel skumt  har kollat allt men finner igen lösning ??? Ska också säga att den hände flera gånger får ju lov att dra ur kontakten för att den ska sluta  hålla på och starta av sig själv nån som har nått tips på vad de kan vara. ;D ???

Men sätter jag i gång modem + Router utan att köra i gång datorn  så är den av stängd som vanligt  :D Kom gärna med tips för verkar hel skumt /Master

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga, det är helt beroende på vad du har för moderkort... Skumma igenom de olika inställningarna där så hittar du det. Troligen står det under "power managment" eller liknande...

Jag tvivlar inte en sekund på att det är detta som felar med ditt "plötsliga uppvaknande"... frågan har uppkommit både på detta forum och andra och svaret blir alltid detsamma... har aldrig upplevt att det varit något annat.

Mange

Edit: Det kan vara möjligt att det heter annat än "Wake on LAN" i ditt bios.... det kanske står Power Up on LAN eller Startup on LAN osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...