Gå till innehåll

Till dig som tappar nätverksanslutningen i Vista då och då


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Microsoft har identifierat ett problem som orsakar att nätverksanslutningar bryts då och då, varpå enda sättet att åtgärda det på är att inaktivera och sedan aktivera nätverksanslutningen. Uppdateringen för detta kan endast fås genom att kontakta Microsoft support.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...&spid=11734

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst af Gultarp

Var kan man se detta?

"On a computer that is running Windows Vista, you intermittently lose access to network resources if more than one Network Device Interface Specification (NDIS) filter driver is installed."

Jag har tillfälliga avbrott, men jag är inte alls säker på att det kommer från datorn. Händer bara någon/några gånger per vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har identifierat ett problem som orsakar att nätverksanslutningar bryts då och då, varpå enda sättet att åtgärda det på är att inaktivera och sedan aktivera nätverksanslutningen. Uppdateringen för detta kan endast fås genom att kontakta Microsoft support.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...&spid=11734

Har du laddat ner uppdateringen? Isåfall vad heter den?

Stenis, har du ett äkta eller pirat Vista?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du ladda hem den som en installations fil, Stenis?

Jag har INTE laddat hem den :) Den finns heller inte för nedladdning utan du måste kontakta Microsoft support som i sin tur skickar nedladdningslänken via e-post till dig.

Jag har en OEM version och får ingen sådan support.

Kan du skicka den länken till mig? Eller om du lägger upp den här.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst af Gultarp
Jag har en OEM version och får ingen sådan support.

Jag har en OEM skiva. Jag ringde MS och de sände mig filens adress. Inget snack om OEM.

Det är ju inte hjälp vi snackar om, det är en provisorisk patch, som de tydligen inte vill sprida för mycket.

BTW, så bröts ändå min interetförbindelse för en stund sedan. (Undrar om det hade att göra med en flash.) Enda skillnaden är att programmet fixade till det utan att jag behövde starta om routern.

Kanske därför det är en tillfällig patch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en OEM version och får ingen sådan support.

Jag har en OEM skiva. Jag ringde MS och de sände mig filens adress. Inget snack om OEM.

Det är ju inte hjälp vi snackar om, det är en provisorisk patch, som de tydligen inte vill sprida för mycket.

BTW, så bröts ändå min interetförbindelse för en stund sedan. (Undrar om det hade att göra med en flash.) Enda skillnaden är att programmet fixade till det utan att jag behövde starta om routern.

Kanske därför det är en tillfällig patch?

Märkligt? Då fick jag väl tag på någon Yrrol på supporten som inte visste bättre!?

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...