Lingman Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 För två veckor sedan bootade och det var möjligt att i filhanteraren se DVD ikonen. Nu är allt borta, boot och ikon. Bara någon kod 39 i enhetshanteraren (Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin. Drivrutinen kanske är skadad eller saknas. (Kod 39)). I enhetshanteraren ser jag en ikon med ett (i) på och att jag har den senaste drivrutinen. P.s. MS skiva går att boota som vanligt på förfrågan vid omstart, i bios. D.S Finns det någon som vet hur jag ska återfå CD/DVD i redan uppstartad Vista eller via filhanteraren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Bry dig inte om hur felet har uppstått enligt länken jag bifogar... bara följ instruktionerna så fixar det sig... http://support.microsoft.com/kb/270008/sv Detta ska du göra: Ta bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt från följande registernyckel: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Obs! Om ett felmeddelande med kod 39 visas kan det bero på att ytterligare filterdrivrutiner från en annan tillverkare har lagts till i värdena UpperFilters och LowerFilters. Om felmeddelanden med kod 39, 32 eller 31 fortfarande visas tar du bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt i föregående nyckel Alltså: Öppna "Kör"... skriv Regedit och leta upp enligt ovan... Frågan har tagits upp tidigare härinne... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingman Posted May 1, 2007 Author Share Posted May 1, 2007 Tusen tack Manneman!! Nu fungerar den delen med DVD perfekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Inga problem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts