Gå till innehåll

Win Vista Premium 32 svensk


Lingman

Recommended Posts

För två veckor sedan bootade och det var möjligt att i filhanteraren se DVD ikonen. Nu är allt borta, boot och ikon. Bara någon kod 39 i enhetshanteraren (Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin. Drivrutinen kanske är skadad eller saknas. (Kod 39)).

I enhetshanteraren ser jag en ikon med ett (i) på och att jag har den senaste drivrutinen.

P.s. MS skiva går att boota som vanligt på förfrågan vid omstart, i bios. D.S

Finns det någon som vet hur jag ska återfå CD/DVD i redan uppstartad Vista eller via filhanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bry dig inte om hur felet har uppstått enligt länken jag bifogar... bara följ instruktionerna så fixar det sig...

http://support.microsoft.com/kb/270008/sv

Detta ska du göra:

Ta bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt från följande registernyckel:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Obs! Om ett felmeddelande med kod 39 visas kan det bero på att ytterligare filterdrivrutiner från en annan tillverkare har lagts till i värdena UpperFilters och LowerFilters. Om felmeddelanden med kod 39, 32 eller 31 fortfarande visas tar du bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt i föregående nyckel

Alltså: Öppna "Kör"... skriv Regedit och leta upp enligt ovan...

Frågan har tagits upp tidigare härinne...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...