Gå till innehåll

brännarprog...!!!


Byvander

Recommended Posts

nån som vet ett bra brännarprogram???

vill ha ett ganska enkelt andvänt och gärna på svenska...

men d e inget tvunget....

har testat nero men njae...

men de ska kunna gå att bränna allt och så både cd och dvd...

skriv gärna några förslag :)

MVH: Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som vet ett bra brännarprogram???

vill ha ett ganska enkelt andvänt och gärna på svenska...

men d e inget tvunget....

har testat nero men njae...

men de ska kunna gå att bränna allt och så både cd och dvd...

skriv gärna några förslag :)

MVH: Byvander

Ashampoo Burning Studio 6.5, mycket enkelt och smidigt.

Finns med som fullversion i senaste nummer av PCtidnigen PC För Alla (4-2007).

Det är även Vistakompatibelt. Så skynda att rigga tidningen och ett reko brännarprogram.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt och lättanvänt, Infra recorder

http://infrarecorder.sourceforge.net/?page_id=5

Det är dessutom fri programvara  :D

Håller helt och fullt med. Ett av de bästa brännarprogrammen jag använt. Dessutom är det gratis!!! :D

Kör du Windows Vista eller har planer på att uppgradera så fungerar det utmärkt med denna Windowsversion också! ;)

Kort sagt, ett utmärkt bra brännarprogram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roxios Easy Media Creator 9 är det bästa.

Bränner följande format:

CD-R/RW

DVD+R/RW

DVD-R/RW

DVD+R DL

DVD-R DL

DVD-RAM

BD-R/RE

BD-R/RE DL

De två sista är Blu-Ray.

Använder programmet utan något som helst problem med Vista Ultimate x64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. tack för alla svar.....    lutar sig mot om man ska testa

ashampoo.... hmm i senaste pc tidningingen???

synd att man inte premurerade på de ;)

men de gör iofs min pappa :P så man får sticka hem te han å sno den skivan ;)

men ja ska testa ashampoo....

MVH: Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att InfraRecorder är mycket trevligt, men det har en svaghet: när man bränner en skiva från iso så bränner den inte "löpande" utan gör först ytterligare en fil som den bränner från. Så fattade jag det i alla fall, när jag brände en skiva så började den göra en extra fil (motsvarande iso-filen i fråga) på C:. Problemet var då att filen skulle bli större än det utrymme som fanns kvar på C: (håller C på bara 10 GB).

Därmed blev det CDBurnerXP i stället, men jag undrar allt när nästa version kommer. Det har talats om den länge nu. Visst skall man inte klaga på gratis proramvara, men säg hellre att "nästa version kommer långt fram i tiden" än "nästa version kommer snart", fast den inte alls kommer snart...

Ashampoo har jag testat, det var väl inget fel på det, mer än att jag saknade möjlighet att bränna filmer till DVD. Det gick bara till CD om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att InfraRecorder är mycket trevligt, men det har en svaghet: när man bränner en skiva från iso så bränner den inte "löpande" utan gör först ytterligare en fil som den bränner från. Så fattade jag det i alla fall, när jag brände en skiva så började den göra en extra fil (motsvarande iso-filen i fråga) på C:. Problemet var då att filen skulle bli större än det utrymme som fanns kvar på C: (håller C på bara 10 GB).

Därmed blev det CDBurnerXP i stället, men jag undrar allt när nästa version kommer. Det har talats om den länge nu. Visst skall man inte klaga på gratis proramvara, men säg hellre att "nästa version kommer långt fram i tiden" än "nästa version kommer snart", fast den inte alls kommer snart...

Ashampoo har jag testat, det var väl inget fel på det, mer än att jag saknade möjlighet att bränna filmer till DVD. Det gick bara till CD om jag inte minns fel.

Jorå det går bränna filmer till DVD med version 6.5 som är med i PCTidningen.

(bränn en Video DVD från en Förberedd Mapp)

Filmfiler som t.ex Avi,DivX,Xvid osv. bränner man som data till DVD etc...

Förutsatt att DVD spelaren tar dem formaten dvs.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, det var dock just dvd-bränning från avi som jag ville ha. Min DVD-spelare är väldigt enkel och klarar bara mpg, varför är meningslöst för mig att bränna avi som datafiler på dvd.

Ashampoo har för övrigt ett annat utmärkt brännarprogram; Movie Shrink & Burn 2. Man bränner VCD med detta program från avi, och om avi-filen råkar vara lite större än de 700 MB en CD rymmer så komprimeras den så att den passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...