tomorrow Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Är det riktigt att det måste ta 4-5 timmar att omvandla och bränna en avi film (718 194 kB) till en DVD-skiva (AUDIO_TS VIDEO_TS). Jag använder Nero 7 Ultra Edition på en Fujitsu Siemens Scaleo 800 med en Pentium 4, 3.2GHz, 1.50 GB RAM och Windows XP Home SP2 och har c:a 60 GB ledigt på HD. Det kanske finns något annat konverterings program som är snabbare eller är det min dator som är föråldrad. Tacksam för svar /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Det är helt normalt. Tar flera timmar här med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted May 3, 2007 Author Share Posted May 3, 2007 Tack för svaret Landsfiskalen! Vad ska jag ha för dator för att snabba upp konverterings tiden och hur mycker snabbare kan det då gå? /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Det du skulle kunna göra är att skapa ett RAID system med fler diskar så att läs och skrivhastigheten ökar, men det tar väääldigt lång tid ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted May 3, 2007 Author Share Posted May 3, 2007 Hej igen och tack för svaret Venoms! OK, jag får väl köra konverteringen under natten. Det blir nog billigast så. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts