Gå till innehåll

Digital skärmsignal DVI


Recommended Posts

Jag har skaffat ett nytt grafikkort som har både VGA och DVI utgång. Min skärm stöder även dvi och jag har installerat om drivrutinen för skärmen så det är den digitala som ska gälla, men ändå då jag kopplar in skärmen via DVI istället för VGA så blir det bara svart och det kommer upp nåt meddelande om att den inte kan synka....Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det finns någon inställning på skärmen där du kan välja mellan analog och digital anslutning. Se även till att skärmen är kopplad med DVI-kabeln när datorn startas, så att du inte byter kabel när datorn är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ville bara fråga;

Om du använder DVI nu,och har den funktionen på skärmen så man kan auto justera bilden,om du förstår vad jag menar,alltså så den fixar sig själv...Kan du använda den?När jag har köppt ny grafikkort,och sen börjat använda DVI istället för VGA så kan jag inte använda längre "Auto" knappen,eller varken göra bilden mindre,större eller något.Alltså "Image Control" funktionen fungerar inte alls...

Ville bara höra om det var samma sak hos dig med?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...