Gå till innehåll

Äkta Vista oäkta Office 2007


Manneman

Recommended Posts

Har en dispyt med en kollega på jobbet här och känner att jag behöver svar från någon av er härinne.

1:

Han påstår följande: Han har ett äkta Vista Home Premium OEM. Hur fungerar det om han installerar en piratkopia av Office 2007 Svensk? Känner inte Vista av att det finns flera MS-produkter i Windows Update, eller är det något man kan välja bort, så det bara är Vista som körs via Windows Update? 

Stämmer detta?

2:

Jag har själv Vista Home Premium i orginal. I vintras så blev fingrarna för långa och jag nallade en kopia av Office 2007 som jag hittade på nätet. Efter några dagar så ville min burk bara inte starta... efter lite letande på nätet läste jag om en sk KillSwitch... dvs MS produkter som inte är äkta krashar systemet.

Kan det ligga någon sanning i detta eller var det bara slumpen som fick mitt system att lägga av? Vid boot så var hårddisken av okänt format. Det enda tänkbara som hade ändrats i systemet var just installationen av Office 2007... inga skumma drivrutiner eller program för övrigt. Ej heller någon hårdvara var felaktig... kör med samma idag och allt funkar.

Lite synpunkter på detta hade varit uppskattat.

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fråga 1 blir svaret.

Om man kör bara med Windows update så är det bara Vista som får uppdateringar. Installera man Microsoft Update som det finns en länk till på Windows update sidan så tar den alla MS produkter man har installerat på sin dator.

På fråga 2 har jag ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fråga 1 blir svaret.

Om man kör bara med Windows update så är det bara Vista som får uppdateringar. Installera man Microsoft Update som det finns en länk till på Windows update sidan så tar den alla MS produkter man har installerat på sin dator.

På fråga 2 har jag ingen aning.

Så det finns alltså ett alternativ att installera Microsoft Update i Vista?

Man kör ju Windows Update i Vista (från startmenyn)... där finns det ju en gul ruta med en glödlampa där det står "Hämta uppdateringar för andra produkter", är det som menas med Microsoft Update?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...