Magnus molin Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Hej, Jag har en DivX filmfil som är på Ca 2Gb - frågan jag vill ställa är om det finns nått brännarprogram som gör så att man kan bränna ut i princip vilken filmfil man vill men sen se den genom en DVD spelare på tv'n? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Om det är ett format som din dvd-spelare klarar så är det bara att bränna. Vill du att det ska fungera som en vanlig dvd-skiva så får du skapa egna menyer etc eller konvertera till dvd-format först. Jag använder WinAvi till att konvertera med. Inte gratis, men till ett överkomligt pris med tanke på vad det klarar av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus molin Posted May 13, 2007 Author Share Posted May 13, 2007 Om det är ett format som din dvd-spelare klarar så är det bara att bränna. Vill du att det ska fungera som en vanlig dvd-skiva så får du skapa egna menyer etc eller konvertera till dvd-format först. Jag använder WinAvi till att konvertera med. Inte gratis, men till ett överkomligt pris med tanke på vad det klarar av. WinAvi klarar av alla format? Det är ju DivX formatet jag vill ska funka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Ashampoo Burning Studio 7 kanske kan passa, ett ganska komplett program i stil med Nero, fast installationsfilen är oerhört mycket mindre och påverkar systemet mindre än Nero. Från hemsidan: "Video: Burn Video DVDs directly from almost any video files" http://www.ashampoo.com/frontend/products/...p;idstring=1110 Bara att testa! Trail version finns, kostar $40 annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fjompa Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 dvdsanta är också bra http://www.dvdsanta.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts