wormuska Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Kör både Vista och XP på min dator och problemet är när jag kör Vista så blinkar skärmen till emellanåt men inte när jag kör XP, väldigt irriterande för ibland sker det väldigt ofta. Någon som märkt detta fenomen och isåfall har en lösning på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Grafikdrivrutinerna är ju inte de bästa för Vista ännu så det kan bero på det :/ Är det en bärbar eller stationär dator? Vad har du för grafikkort och vilka drivrutiner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wormuska Posted May 18, 2007 Author Share Posted May 18, 2007 Det är en stationär och jag kör med ett Geforce 7900 gtx graffekort med nvidias senaste drivisar. Har läst nånstans om att man kan få problem med dvi-kabeln och att problemen löses om man använder en analog istället, men då borde det väl blinka i XP oxå tycker man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Jag kör själv ett Geforce 7900GT via DVI och det har aldrig blinkat Just nu kör jag med Forceware 158.42 som gick utmärkt att installera på 7900 trots att den säger 8xxx-only. Testa dessa, http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_158.42.html eller http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.42.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wormuska Posted May 18, 2007 Author Share Posted May 18, 2007 Jaha får väl testa det då, men du har inte haft nåt strul med tidigare vistadrivisar innan då, med blinkningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Inte på mina stationära. På bärbara datorn däremot har det varit strul mest hela tiden : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wormuska Posted May 18, 2007 Author Share Posted May 18, 2007 ok, men nånting i Vista är det ju som strular om det sen är grafikdrivisarna som den inte gillar eller något annat återstår ju att se, men surt är det i allafall, för allt funkar klockrent med xp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Är det när du gör något speciellt den börjar blinka? Kan du återskapa problemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wormuska Posted May 18, 2007 Author Share Posted May 18, 2007 Det roliga är ju att den blinkar även när jag inte kör någonting på datorn, endast skrivbordet är uppe?? :- Blinkningen är blixtsnabb inte så att skärmen blir svart utan det bara "flimrar" till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts