Gå till innehåll

Office 2007 på Vista = går inte att installera, eller?


ron

Recommended Posts

En polare till mig med ny dator och vista försöker att installera en skarp office 2007. CD:n autostartar inte och han hittar inga körbara filer på cd:n. När han klicka vänster på ikonen för spelaren så öppnars bara huvudkatalogen (roten) på cdskivan.

Hur ska man göra? Han sitter några mil från mig så jag kan inte hjälpa honom handgripligen.

Tack för ev. svar :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska finnas en setup.exe-fil i roten på skivan. Är det en äkta skiva? Det skulle ju iofs kunna vara en OEM-skiva, är det en Office som har följt med vid datorköp?

Det är ett s.k. cdfree office 2007 (OEM) och den som har datorn lånade originalskivan för att använda till sitt dyrt köpta licensnummer. MS har för sig att bara leverera ett licensnummer (för 2000 kr) och sedan ska man använda en officecd som systembyggaren har. Så man kan säga att licensen följde med men inte skivan.

Följdfråga:

Är det samma menyer i en öppnad mapp  i Vista som i XP? Om jag ska förklara för honom hur man väljer att visa dolda filer och systemfiler? Eller hur gör man då? Den setup.exe som du hänvisar till kanske är dold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...