Gå till innehåll

Blåskärm vid installation


Gäst rebom

Recommended Posts

Gäst rebom

jag får blåskärm vid installation från Vista till XP och den klagar på PCI:SYS jag vet inte vad jag ska göra?

Har googlat och folk säger att det är fel på Grafikkortet men jag tror inte det för nu fungerar grafikkortet utan problem men så fort jag vill installera xp då blir Blåskärm och klagar på PCI.SYS

***stop 0x0000007E ( oxc 0000005, oxf9a380bf, oxf9e84208, oxf9e834208, 0xe9e83f08

*** PCI.SYS address f9a380bf base at f9a31000, date stamp 3b7d855c

En fråga till kan jag ändra min Vista språk från Svenska till Engelska? Hur? går inte via update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får blåskärm vid installation från Vista till XP och den klagar på PCI:SYS jag vet inte vad jag ska göra?

Har googlat och folk säger att det är fel på Grafikkortet men jag tror inte det för nu fungerar grafikkortet utan problem men så fort jag vill installera xp då blir Blåskärm och klagar på PCI.SYS

***stop 0x0000007E ( oxc 0000005, oxf9a380bf, oxf9e84208, oxf9e834208, 0xe9e83f08

*** PCI.SYS address f9a380bf base at f9a31000, date stamp 3b7d855c

En fråga till kan jag ändra min Vista språk från Svenska till Engelska? Hur? går inte via update

Stoppet 0x0000007E tyder på hårdvaruproblem. Har själv haft det å då var det ett av mina minnen som

var kass. I detta fall verkar det vara kort på en PCI plats som strular t.ex grafikkort(PCIPCI Express)etc..

Lite uteslutningsmetod:

Prova ta ur grafikortet o sätt monitorkabeln i den vanliga

integrerade om du har någon sådan o prova igen.

Kolla ävennedan inlägg i div. forum

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=716714

http://www.techspot.com/vb/topic16553-2.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rebom

Okej men min dator är Bärbara och kan inte dra ut Gkortet,minne drog jag ut en av dem och försökte med en med det var samma,men sen lyckas jag ladda hem en XP skiva och testa med det och då gick det hehehehe med min orginala går det inte utan med en bränd skiva gick det bra ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...