claes30 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Vista & XP på samma dator fast på olika hårddiskar el. annan partion. Vill bara veta om den här uppsättningen på något sätt kan funka. Har precis köpt en ny burk med Vista förinstallerat ifrån Dell. Ifrån min gamla burk vill jag använda hårddisken med det OS:et som är ett förinstallerat XP, antingen via ett kabinett eller en adapter (Pata till Sata). Jag vet förståss att det inte är lagligt men eftersom jag inte gör något för att tjäna pengar så har jag inga skrupler om det, sas. Så alla experter därute går detta att fixa på något sätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kane Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Inga problem. Guider finns här, http://www.apcmag.com/node/5162/ Dock behöver du en bootbar Vistaskiva på slutet för att "rädda" systemet via en startreparation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerocool Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Jag har Vista Ultimate och XP på min dator. Fungerar perfekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzyman Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Jag har oxo Vista Ultimate x64 och Win XP pro x64 på samma dator på olika partitioner på min hård disk!Vista "tog över" och är första os som "bootar",men man kan välja vilket os man vill ska starta i Vista boot loader!!!Fungerar jätte bra!!! Ozzyman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mankan Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Ifrån min gamla burk vill jag använda hårddisken med det OS:et som är ett förinstallerat XP, antingen via ett kabinett eller en adapter (Pata till Sata). Jag vet förståss att det inte är lagligt men eftersom jag inte gör något för att tjäna pengar så har jag inga skrupler om det, sas. Så alla experter därute går detta att fixa på något sätt? Bra att du själv vet att det inte är okej. Det finns ett par andra saker man ska tänka på oxå. XP-produktnyckel kan bli spärrad och "markerad" som oäkta, och man kan då inte uppdatera. Det är inte säkert att man kan använda den på annan dator, då datortillverkaren kan ha "låst" den till sitt eget system. Och det sista, men som är det första. Man har inte längre rätt att använda produkten, då man ej följer licens-villkoren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts