Gå till innehåll

Vista & XP på samma dator...


claes30

Recommended Posts

Vista & XP på samma dator fast på olika hårddiskar el. annan partion.

Vill bara veta om den här uppsättningen på något sätt kan funka.

Har precis köpt en ny burk med Vista förinstallerat ifrån Dell. Ifrån min gamla burk vill jag använda hårddisken med det OS:et som är ett förinstallerat XP, antingen via ett kabinett eller en adapter (Pata till Sata).

Jag vet förståss att det inte är lagligt men eftersom jag inte gör något för att tjäna pengar så har jag inga skrupler om det, sas.

Så alla experter därute går detta att fixa på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har oxo Vista Ultimate x64 och Win XP pro x64 på samma dator på olika partitioner på min hård disk!Vista "tog över" och är första os som "bootar",men man kan välja vilket os man vill ska starta i Vista boot loader!!!Fungerar jätte bra!!!

Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifrån min gamla burk vill jag använda hårddisken med det OS:et som är ett förinstallerat XP, antingen via ett kabinett eller en adapter (Pata till Sata).

Jag vet förståss att det inte är lagligt men eftersom jag inte gör något för att tjäna pengar så har jag inga skrupler om det, sas.

Så alla experter därute går detta att fixa på något sätt?

Bra att du själv vet att det inte är okej. Det finns ett par andra saker man ska tänka på oxå. XP-produktnyckel kan bli spärrad och "markerad" som oäkta, och man kan då inte uppdatera.

Det är inte säkert att man kan använda den på annan dator, då datortillverkaren kan ha "låst" den till sitt eget system.

Och det sista, men som är det första. Man har inte längre rätt att använda produkten, då man ej följer licens-villkoren ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...