Gå till innehåll

realtek optisk utgång + analog samtidigt 5.1


helvete

Recommended Posts

Hallojs!

har ett par razer hörlurar inkopplat i ljudkortet och så har jag även kopplat via en toslink kabel till min förstärkare. I xp var det bara att gå in i realtek programmet och trycka på en knapp för att det ljudet bara skulle skickas via den optiska utgång och alltså ge 5.1 ljud i mitt hemmabiosystem. sen tryckte man på den knappen igen så blev det stereo och ljudet kom i både högtalarna och hemmabiosystemet.

mene i vista så hittar jag inget sånt här har suttit och pysslat ett tag mene får det inte att fungera som det gjorde i xp :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte hur men nu har jag fixat det ialla fall :) men ändrar "ljudutgång" via vistas egna ljudinställningar. :)

Men får du ut ljudet samtidigt i hörlurarna och i förstärkaren? Isf, hur gjorde du? Jag lider av samma problem, nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nää antingen i hörlurarna eller i förstärkaren. saken är den att inget ljud får vara på typ. om jag lyssnar på winamp och byter så händer ingenting. mene stoppar jag och sen byter då byts det. så se till att det inte hörs några ljud och prova byta då :)

med byta så menar jag att högerklicka på vistas ljudikon i trayen och högerklicka på uppspelningsenheter och välja antingen "speakers" (hörlurarna) som standard eller "realtek digital output" (förstärkaren) som standard. hoppas du får det att fungera! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...