Gå till innehåll

Problem att flyta filer från skrivbordet


tokar86a

Recommended Posts

Hej

När jag provar att klippa ut filer från skrivbordet och flytar den till en annan mapp i datorn så går inte det. Men det går att flytta dem till en mapp som ligger på skrivbordet.

Jag får det här medlenadet när jag provar att flytta filen till en annan hårddisk.

The action can`t be completed becurse the file open in another program. Men jag ahr inte änns öppnat filen i något annat program.

Hur gör man för att fixa det här?

Det värkar som att några filer blir read only. Hur fixar man det? Den vägarar att låta mig ändra.

Det värkar som det ahr blivit konstigt med rättigheterna på skrivbordet på visa filer. Hur fixar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Hej

När jag provar att klippa ut filer från skrivbordet och flytar den till en annan mapp i datorn så går inte det. Men det går att flytta dem till en mapp som ligger på skrivbordet.

Jag får det här medlenadet när jag provar att flytta filen till en annan hårddisk.

The action can`t be completed becurse the file open in another program. Men jag ahr inte änns öppnat filen i något annat program.

Hur gör man för att fixa det här?

Det värkar som att några filer blir read only. Hur fixar man det? Den vägarar att låta mig ändra.

Det värkar som det ahr blivit konstigt med rättigheterna på skrivbordet på visa filer. Hur fixar man det?

Tyvärr är filhanteringen i Vista fullständigt kass och "di lärde" diskuterar vad som är problemet. Det kan ta evigheter att deleta några meg filer, du kan inte radera tomma mappar (men alla undermappar går hur lätt som helst att ta bort) - osv. Man spekulerar i om detta har med DRM att göra eller "bara" är en bugg i en säkrare filhantering.

Även kopiering och flyttning av filer är drabbade, det tog mig tex 23 minuter att kopiera 650 MB data från en cd-r till hårddisken vid ett tillfälle. Att göra en kopia på cd´n tog 4 minuter....

En datortidning har gjort samma upptäckt och dom noterade att om man installerar en virtuell XP i Vista så fungerar kopiering etc precis som det ska!

Märkligt är bara förnamnet....

/ B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...