Gå till innehåll

Programet öppnas slöt


tokar86a

Recommended Posts

Så här säger den bara. Det kommer inte upp någon ruta om att jag ska installera något sånt där. Hur ska jag göra?

Internet Explorer kan temporärt ha blockerat installationen av genomsökningsprogrammets ActiveX-kontroll

Så här åtgärdar du problemet:

Kontrollera så att ett gult fält visas längst upp i webbläsarens fönster.

Klicka i så fall på det gula fältet och välj Installera ActiveX-kontroll.

Kontrollera att du väljer att installera genomsökningsprogrammets ActiveX-kontroll

Så här åtgärdar du problemet:

När du väljer att installera genomsökningsprogrammet, visas en dialogruta. Du får en fråga om du vill installera ActiveX-kontrollen. Klicka på Installera. När installationen är klar, startas genomsökningsprogrammet i ett nytt fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skall öpna program så kan du öppna samma tid Aktivitetshanteraren (Ctrl Alt + Delete /process ) do kan du se om det är någon Program som använder mycket minne.

Om du har installerat någon program och svårigheten har börjat då , så avintstallera program.

Här kan du se kompatibel program med Vista. Tyvärr är det England.

http://support.microsoft.com/kb/933305

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men öven fast jag öpnnar många så har jag mycket minne över. Så jag ahr svårt att tro att det är så. Det är i så fall om något tar mycket prossesor kraft. Men jag kan hålla kol på aktivhtetshanteran.

Jag ahr tagit bort en massa program nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om active x som inte vill installera.

Får du upp en gul rad ovanför sidan men nedanför menyn. Tryck på den precis som det står i texten.

Om inte den kommer upp så är säkerhetsinställningarna för active x för säkert höga.

Jag brukar ändra alla som är satta till "disable/av" till "prompt/fråga".

Detta gör du i menyn (eng ie) tools -> internet options -> fliken advanced

Du kan också testa att sätta http://onecare.live.com till "truset sites"

Är det alla filer som är sega?

Är det om du dubbelklickar på dem i utförskaren?

Om du öppnar ett dokument i tex word.

Är den datorn snabb alltid annars?

Skulle kunna vara ett strulande antivirusprogram.

Testa att öppna en taskmanager och fliken med alla processer och håll ett öga på den under de 20 sekunder som du väntar på att programmet skall starta. Något annat program som tar mycket proccessortid då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är varierat. Ett program kan vara snabtt i enna ägonbliket sen kan samma program vara segt.

Det är väll blandat.

Ja det berår på vad du menar med snabbt. Men det är den väll.

Ja det kan ju vara virusprogramet. Jag kör med Panda Internet security 2007. Kan det vara virusprgramet?

Det är svårt att hålla koll på den listan eftersom det varjierar hur långt tid det tar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu använder jag mig av XP och Panda IS 2007.

Efter installationen av ver 2007 har det blivit mkt segt när mailen skall öppnas i MS Outlook.

Har tagit upp detta med PCM och fick beskedet att det finns en senare version.

Fick länk för direktnerladdning och samtidigt en länk till en fil för att köra avinstallationen av den tidigare versionen. Därefter manuellt borttag av vissa kvarstående mappar.

En liten förbättring men marginell.

Jag har inte själv testat men en möjlighet är kanske att inaktivera Pandan och se om det blir en förändring/förbättring. Internetanslutningen bör då också vara stängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...