Gå till innehåll

Webbradio i Media Center [Windows Media Center]


Recommended Posts

Hittade den här sidan om någon är intresserad.

Lägger till ca. 50 webbradiokanaler till Media Center  ;D

http://www.tystpc.nu/forum/viewtopic.php?t...3b868e88e4930fe

Fungerar utmärkt i Xp Media Center, vet ej om det fukar i Vista.

EDIT

Funkar i Vista, se inlägg 4 och 5 i den här tråden (svar 3 och 4)

EDIT 2

Se mitt egna alltomxp.se och alltomvista.se plugin i inlägg 9 (svar 8)

EDIT3

För dig som vill skapa egna plugins se inlägg 10 (svar 9)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått SF-anytime att funka? Lägger in filerna enligt instruktionerna men det finns ingen knapp för att starta SF-anytime i Media Center på Xbox 360:an.

Använder du Vista eller XP?

I XP ska SF-anytime ligga i:

C:Documents and SettingsAll UsersStart MenuProgramsAccessoriesMedia CenterMedia Center Programs  precis som radiokanalerna gör.

I Vista:

C:Users*ditt användar namn*AppDataRoamingMedia Center Programs

Det fungerade för mig i XP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett eget litet plugin  ;D

Alltomxp.se och alltomvista.se - Nu kan du vara inne på alltomxp.se direkt från media center eller ditt Xbox 360! Läs i forumet eller läs de senaste nyheterna. Filen placeras på samma ställe som radiokanalerna!

Du hittar sidan i Fler program / Alltomxp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som vill skapa egna plugins:

Öppna anteckningar och klistra in den här texten:

<application
URL = "ADRESSEN-TILL-DIN-TJÄNST"
name = "NAMNET PÅ DIN TJÄNST"
BGColor = "RGB(0,0,0)" 
StartImage = "" 
Category = "KATEGORI TILL DIN TJÄNST (Lämna tomt så visas den bara i alla program)"
thumbnailImage = "BILD TILL DIN TJÄNST (Frivilligt)">

<CapabilitiesRequired
	DirectX = "true"
	Video = "false"
	Audio  = "false"
	IntensiveRendering = "true"
/>         
</application>

Ändra adressen till din tjänst, namnet på tjänsten, kategorin (om du har någon) och bilden om du har någon.

Välj sedan att spara filen. Spara inte som textformat utan som alla filer. Döp filen till "Dintjänst".mcl.

Om du har XP sparar du filen i: E:Documents and SettingsAll UsersStart MenuProgramsAccessoriesMedia CenterMedia Center Programs

Om du har Vista sparar du filen i: C:Users*ditt användar namn*AppDataRoamingMedia Center Programs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort ett nytt paket med nya plugins!

Alla filerna fins i zip-filen,

Innehåller dessa sidor:

  • [li]Aftonbladet[/li]
    [li]Dagens nyheter[/li]
    [li]Expressen[/li]
    [li]Gmail[/li]
    [li]Google[/li]
    [li]Hotmail[/li]
    [li]Metro[/li]
    [li]MSN[/li]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått SF-anytime att funka? Lägger in filerna enligt instruktionerna men det finns ingen knapp för att starta SF-anytime i Media Center på Xbox 360:an.

Använder du Vista eller XP?

I XP ska SF-anytime ligga i:

C:Documents and SettingsAll UsersStart MenuProgramsAccessoriesMedia CenterMedia Center Programs  precis som radiokanalerna gör.

I Vista:

C:Users*ditt användar namn*AppDataRoamingMedia Center Programs

Det fungerade för mig i XP!

Vista x64 använder jag. Det är där jag lagt filen, men jag hittar inte ikonen sedan i Media Center på Xbxo 360:an. Jag kanske letar på fel ställe. Från vilken meny startar man SF-anytime i Media Center?

Edit: Jag ska prova att lägga in de 2 filerna direkt under "Media Center Programs". Dom ligger i katalog som heter SF-anytime för tillfället.

Fungerade inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att starta Media Center från datorn och leta efter SF-anytime eller har du bara testat från Xboxen?

Jag använder XP Media Center och då finns SF-anytime i Online Spotlight och i Fler Program.

Det kan även vara att du har Vista x64, titta på: http://www.tystpc.nu/forum/viewtopic.php?t...=64&p=14090 näst sista inlägget. En annan användare som har problem med x64. Har du testat med radiokanalerna? Det kanske är ett annat format på filerna för att du har x64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att starta Media Center från datorn och leta efter SF-anytime eller har du bara testat från Xboxen?

Jag använder XP Media Center och då finns SF-anytime i Online Spotlight och i Fler Program.

Det kan även vara att du har Vista x64, titta på: http://www.tystpc.nu/forum/viewtopic.php?t...=64&p=14090 näst sista inlägget. En annan användare som har problem med x64. Har du testat med radiokanalerna? Det kanske är ett annat format på filerna för att du har x64.

Radiokanalerna funkar. Startar jag Media Center från PCn så är det samma problem där.

Edit: Rättning SF-anytime syns i PCn nu efter jag flyttat filerna till "Media Center Programs".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med xboxen är konstigt. Tidigare har jag bara testat på datorn men jag ska testa på xboxen strax. Det kommer att ta ett litet tag, installationen av programmet för att ansluta till xboxen var nästan klart och gissa vad som hände då! En dum blåskärm!!! Jag redigerar det här meddelandet när det är färdigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör vista x64 och sf-anytime funkar på datorn men inte i xboxen. Det funkade inte ens på datorn förut i och med att sf-anytime inte kunde köras i 64-bit explorer. Microsoft skickade dock ut en uppdatering för ett litet tag sen som fixade detta. Jag antar att det handlar om att xboxen inte kan köra 32-bit applikationer med mce x64 än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör vista x64 och sf-anytime funkar på datorn men inte i xboxen. Det funkade inte ens på datorn förut i och med att sf-anytime inte kunde köras i 64-bit explorer. Microsoft skickade dock ut en uppdatering för ett litet tag sen som fixade detta. Jag antar att det handlar om att xboxen inte kan köra 32-bit applikationer med mce x64 än.

Ok.

Då borde det nog funka för x32 versioner av XP / Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...