EnRIz Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Hej igen, har ett litet dilemma jag behöver lite hjälp med. Min mor och jag har kommit överens om att låta lillbrorsan använda hennes dator som karaokemaskin. (Världens sämsta lösning, jag vet) Problemet är då att när du sjunger i mikrofonen kommer inte ljudet ut i högtalarna, utan dessa är helt tysta. På min egen dator hade jag ungefär ett likartat problem då jag kopplade i min elgitarr, men då löste jag det genom att aktivera någon funktion som hette "Input Monitor", denna kan jag inte finna någonstans och då är frågan om ljudkortet är för dåligt eller om det räcker med att fixa drivrutiner till det, det enda jag vet om kortet är att det är SoundMAX Digital Audio och att jag hittar drivers här Vore tacksam för halvsnabb hjälp då lillbrorsan fyller år på onsdag och jag helst vill kunna ge honom det i födelsedagspresent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istivista Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Detta är en OEM ljudkort som säkert saknar funktionalitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted June 1, 2007 Author Share Posted June 1, 2007 Rekommendationer på billigare ljudkort som är externt eller nått? Pallar inte byta hårdvara i en Dell.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Har du testat micen på både fram o baksidan? Och pilla på allt i volymkontrollen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted June 1, 2007 Author Share Posted June 1, 2007 Har kollat alla inställningar, sen är det en USB-mic.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danne_543 Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Om det är en usb mic har den inget att göra med ljudkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Har du kollat att din nya mikrofon är vald som standard mikrofon ? Kontrollpanelens "Ljud och ljudenheter" och fliken Ljudenheter. Där kanske standard för inspelning är satt till inbygda ljudkortets mikrofoningång (om sådan finns). Kolla att mikrofon inte är avstängd genom att välja fliken Volym och Enhetsvolym - Avancerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts