Gå till innehåll

Direktuppspelning (ni fattar när ni har läst....)


Recommended Posts

Hej igen, har ett litet dilemma jag behöver lite hjälp med.

Min mor och jag har kommit överens om att låta lillbrorsan använda hennes dator som karaokemaskin. (Världens sämsta lösning, jag vet)

Problemet är då att när du sjunger i mikrofonen kommer inte ljudet ut i högtalarna, utan dessa är helt tysta.

På min egen dator hade jag ungefär ett likartat problem då jag kopplade i min elgitarr, men då löste jag det genom att aktivera någon funktion som hette "Input Monitor", denna kan jag inte finna någonstans och då är frågan om ljudkortet är för dåligt eller om det räcker med att fixa drivrutiner till det, det enda jag vet om kortet är att det är SoundMAX Digital Audio och att jag hittar drivers här

Vore tacksam för halvsnabb hjälp då lillbrorsan fyller år på onsdag och jag helst vill kunna ge honom det i födelsedagspresent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har du kollat att din nya mikrofon är vald som standard mikrofon ?

Kontrollpanelens "Ljud och ljudenheter" och fliken Ljudenheter.

Där kanske standard för inspelning är satt till inbygda ljudkortets mikrofoningång (om sådan finns).

Kolla att mikrofon inte är avstängd genom att välja fliken Volym och Enhetsvolym - Avancerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...