Gå till innehåll

Fjärrskrivbord


tokar86a

Recommended Posts

Hej

När jag skickar en fil till någon som jag vill ska anslutta till mig så får den det här felmedelandet:

Anslutningen kunde inte upprättas eftersom fjärrdatorns namn inte kunde matchas till en IP-adress. Försök igen

Vad berår det på? Kan man fixa det på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså jag som skickar en fil till någon och han får det medlemandet när han försöker ansluta till mig. Men det fungerar om man gör på ett annat sätt. Men vi körde fjärrskrivbord igår och då funkade det. Så vad är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den som du ska ansluta till, tillåtit Fjärrskrivbord? Sitter han eller hon bakom en router så kan det vara så att han/hon måste göra en port forwarding.

Vet du vilka portar man ska öppna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Är det ingen som kan hjälpa mig här

får det här problemet hella tiden när en försöker ansluta till mig.

  Anslutningen kunde inte upprättas eftersom fjärrdatorns namn inte kunde matchas till en IP-adress. Försök igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skickar en fil till någon som jag vill ska anslutta till mig så får den det här felmedelandet:

Anslutningen kunde inte upprättas eftersom fjärrdatorns namn inte kunde matchas till en IP-adress. Försök igen

Det är inte fjärrhjälp du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...