fetis Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Jag har winXP Home på min dator medans min bror använder Windows Vista Home Basic. Han kan nå och se min dator på nätverket utan problem. Jag kan se hans dator men inte komma åt hans utdelade resurser. Jag får upp ett meddelande att jag inte har några behörigheter för att komma fram. Vad är felet? Vart kan jag se vad det gäller för behörigheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 För att lösa detta lättast (tycker jag iallafall) är att skapa ett konto på Vista burken som har samma namn och lösen som du använder på din XP burk. En annan metod är att använda "anslut nätverksenhet" och använda ett användarnamn/lösen som finns på vista burken. För att hantera konton så högerklickar du på "Dator" ikonen och välj "hantera" Där finns "Lokala användare och grupper" Under "användare" ser du vilka användare (det jag kallar konton) som finns på datorn och där kan du skapa ett nytt med ditt användarnamn. Hoppas du får till det. /Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts