ChessMaster Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Har en arbetsbok i Excel 2003 som jag har 2 kalkylblad i, det ena bladet är kopierat till det andra och i en ruta i både blad 1 och blad 2 så har jag en klocka som jag vill ska uppdateras varje sekund. Det fungerar i blad 1, men inte i blad 2, måste jag ändra i koden som jag inte skrivit själv, kommer från: Kents Excelsida - Digitalklocka www.kentexcel.com Min kod ser ut så här: Modul1 Sub Uppdatera() ThisWorkbook.Sheets(1).Calculate ' Kör proceduren Uppdatera om en sekund NästaSekund = Now + TimeValue("00:00:01") Application.OnTime NästaSekund, "Uppdatera" End Sub Blad 1 = "Göran Strömstedt" Blad 2 = "Mischa Pettersson" Alla tips är välkomna, tack på förhand ! support4free@msn.com / Support4Free Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Prova att ändra värdet till "ThisWorkbook.Sheets(2)" istället för "ThisWorkbook.Sheets(1)" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts