meltZo Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Vet att det har pratats om detta förut , men får inget svar.. Jag har en dator med orginal Windows Vista home premium, är det helt omöjligt att få Windows XP? har en skiva som tömmer hela datorn och installerar XP , funkar finfint tills man ska gå ut på internet.. Det går inte. Nätverkskortet indentifieras troligen inte , Nån som kan hjälpa mig ? Extremt tacksam isfl ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Om det bara är drivrutinerna som saknas så kan du i Vista eller XP kolla upp maskinvaruID genom att gå till Enhetshanteraren, leta upp nätverkskortet och sedan högerklicka och ta Egenskaper > Detaljer. Kopiera alla rader du hittar under hardwareid/maskinvaruid så ska jag kolla lite vad det kan vara för kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meltZo Posted June 27, 2007 Author Share Posted June 27, 2007 okey Jag har inte alls koll , men det ska alltså gå att få tillbaka till XP? Detta är vad jag hittade : PCIVEN_10DE&DEV_03EF&SUBSYS_E02B1631&REV_A2 PCIVEN_10DE&DEV_03EF&SUBSYS_E02B1631 PCIVEN_10DE&DEV_03EF&CC_068000 PCIVEN_10DE&DEV_03EF&CC_0680 / Mattias . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Det är en Nvidia nForce Network controller så kolla på Nvidias hemsida efter chipsetdrivrutiner så hittar du nätverksdrivrutiner däri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts