Gå till innehåll

är vista någonting att ha?


vobb

Recommended Posts

hej hej

jag skall köpa en bärbar dator och med de flesta datorerna så levereras de med vista och då undrar jag om det verkligen är någonting att ha?

man har ju läst om alla människor som har varit missnöjda för att vista kräver så mycket av darton men jag undrar om man köper en helt ny dator om det kommer att bli några problem ???

jag skall använda darton mest till att surfa trådlöst, redigera film och foton.

jag har också ett trådlöst nätverk med en rauter kopplad till en stationär dator med xp... kommer jag få problem? :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Som vanligt när något är helt nytt är det saker som strular även om saker och ting nu börjar ordna upp sig och drivrutiner börjar bli tillräckligt bra, tillsammans med nästintill komplett programkompatbilitet. Jag tycker inte att du ska oroa dig för att Vista inte gör jobbet eller att det kommer att strula.

// Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Som vanligt när något är helt nytt är det saker som strular även om saker och ting nu börjar ordna upp sig och drivrutiner börjar bli tillräckligt bra, tillsammans med nästintill komplett programkompatbilitet. Jag tycker inte att du ska oroa dig för att Vista inte gör jobbet eller att det kommer att strula.

// Andreas

bra tack... men fungerar det att koppla ihop en dator med xp till en dator med vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista tillför inte mycket mer än XP.........det är min personliga åsikt!Det ända vista är/har är mycket "ögon godis"!!! Kul och häftigt i och för sig.......men strular i bland! Det gör inte xp! När SP1 kommer för Vista knske det kan vara ide att "gå över" till Vista.........Just nu är det för tidigt att använda Vista "säkert"!  ::)

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från föregående talare så vill jag påstå att Vista är väldigt lite ögongodis och väldigt mycket nya funktioner, samt många ändringar under ytan vilket alla bidrar till en betydligt bättre användarupplevelse än med XP. Jag har kört Vista i över ett år på tre olika burkar och saknar väldigt många Vista-funktioner då jag sitter på en XP-burk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det med Vista på en spel dator då?

Jag gjorde lite jämförelser om detta för ett tag sedan, och det visar sig att Vista nästan räcker upp till XP vad gäller grafikprestanda. Framtidens spel finns ju i Directx10-teknologin som bara kan fås på Vista :)

Jämförelsen finns på länken nedan men tänk på att det har släppts många nya drivrutiner sedan jag gjorde jämförelsen som säkerligen ytterligare förbättrar prestanda:

http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=106

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...