Gå till innehåll

Om installation av Media Center 2005


tommy3553

Recommended Posts

Hej jag undrar en sak. De är så här att jag ska installera om mitt opertativsystem. Jag har Windows Media Center 2005. Men jag har ingen XP-skiva. Så då tänkte jag att jag ladda hem 2005 Center, men jag vill ha det på svenska. Jag laddade hem Windows XP Media Center Edition 2005 OEM och undrar om de kan vara rätt? Jag har en Media Center nyckel fast klistrad på datorn så.

Tack på Förhand:)

MVH Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag fråga.

Vad har du för dator?

Finns något program förinstallerat för att t.ex ta backup av operativsystemet?

Min stationära dator har en sk. partion på hårddisken där operativsystemet finns

tillsammans med alla program osv. som jag kommer åt via en tangentkombination vid uppstart.

Via denna partion kan jag återställa mitt system som det var från början när jag köpte den.

Min förra dator (Packard Bell), så fick jag skapa dessa skivor själv via

ett program som var förinstallerat. Smart Restore har jag för mig det hette.

Har du en relativt ny Dell så finns en "dold" partion med möjlighet till nyinstallation av systemet.

Du kan även göra en egen skiva på vissa Dellsystem, finns inte det valet så kan du ringa dem o be

att få systemet på skiva.

Innan du försöker en ominstallation av den version du laddat ner så ta en titt i manualen för din dator,

om där inte finns något alternativ för att göra en backup/återställnings-skivor av operativsystemet

eller något annat.

I och med att du har en "nyckel" på datorn så bör alternativen finnas....

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oooops, var det därför min backupskiva inte fungerade. Har också en PB som hade en sådan partion. Men jag plockade bort den eftersom jag behövde utrymmet.

Så kommer det fungera att ladda ner en MCE och sen installera den med sin OEM licens nyckel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag fråga.

Vad har du för dator?

Finns något program förinstallerat för att t.ex ta backup av operativsystemet?

Min stationära dator har en sk. partion på hårddisken där operativsystemet finns

tillsammans med alla program osv. som jag kommer åt via en tangentkombination vid uppstart.

Via denna partion kan jag återställa mitt system som det var från början när jag köpte den.

Min förra dator (Packard Bell), så fick jag skapa dessa skivor själv via

ett program som var förinstallerat. Smart Restore har jag för mig det hette.

Har du en relativt ny Dell så finns en "dold" partion med möjlighet till nyinstallation av systemet.

Du kan även göra en egen skiva på vissa Dellsystem, finns inte det valet så kan du ringa dem o be

att få systemet på skiva.

Innan du försöker en ominstallation av den version du laddat ner så ta en titt i manualen för din dator,

om där inte finns något alternativ för att göra en backup/återställnings-skivor av operativsystemet

eller något annat.

I och med att du har en "nyckel" på datorn så bör alternativen finnas....

/Anderzzon

Jag har en Bärbar Packard Bell EasyNote MX 51. Jag hade absolut inte tänkt på att de program fanns jag får kolla mer på de:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oooops, var det därför min backupskiva inte fungerade. Har också en PB som hade en sådan partion. Men jag plockade bort den eftersom jag behövde utrymmet.

Så kommer det fungera att ladda ner en MCE och sen installera den med sin OEM licens nyckel?

Ja ,det är ju en liten tabbe dårå om du tagit bort den partionen.

Versionen du ev. tänkt tanka hem (fy på dig ;) ;D :D) vet jag inte om den fungerar med OEM nyckeln som sitter på datorn. Jag tycker du har rätt till att få systemet på skiva oxå. Så ring tillverkaren.

Beror i och för sig oxå lite på hur länge du haft din dator.

När jag fick min Dell, så ringde jag inom samma vecka o tiggde till mig skivorna med mitt system på oxå.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oooops, var det därför min backupskiva inte fungerade. Har också en PB som hade en sådan partion. Men jag plockade bort den eftersom jag behövde utrymmet.

Så kommer det fungera att ladda ner en MCE och sen installera den med sin OEM licens nyckel?

Ja ,det är ju en liten tabbe dårå om du tagit bort den partionen.

Versionen du ev. tänkt tanka hem (fy på dig ;) ;D :D) vet jag inte om den fungerar med OEM nyckeln som sitter på datorn. Jag tycker du har rätt till att få systemet på skiva oxå. Så ring tillverkaren.

Beror i och för sig oxå lite på hur länge du haft din dator.

När jag fick min Dell, så ringde jag inom samma vecka o tiggde till mig skivorna med mitt system på oxå.

/Anderzzon

den köpte jag i januari/februari i år så den är hyffsat ny. Men ska jag kolla med packard bell eller med butiken som sålde datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...