tomorrow Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Har Windows XP, Sp2. Använder Outlook Express för mail. Var kan jag spara mina mail på HD:n. Märkte nämligen en gång vid krach att mina mail försvann då vid en nyinstallation. Vill inte uppleva detta igen. Hur gör jag. / tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Ett tips är att använda IMAP istället för POP3, då sparas alla mail på servern och du behöver då inte bekyrma dig om att spara undan dessa. Tyvärr är det dock få e-postleverantörer som erbjuder IMAP. Här hittar du en guide hur du backar upp Outlook Express-mailen: http://support.microsoft.com/kb/270670 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted July 6, 2007 Author Share Posted July 6, 2007 Tack Stenis för svaret. Har nu sparat mina mail och antar att det går att bränna den filen till en CD och senare inportera den till Outlook Express. Det var ju inte en direkt läsbar fil som mailen blev sparade i. Som e-postleverantör har jag Telia och dom erbjuder väl inte IMAP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Nej filerna du sparar är i binärt format och går inte att läsa i textformat. Såvitt jag vet erbjuder inte Telia IMAP tyvärr, liksom de allra flesta internet/e-postleverantörerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted July 6, 2007 Author Share Posted July 6, 2007 Tack Stenis! / tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Outlook Express Verktyg Alternativ Underhåll Mapp här ser Ni var dom är sparade mailen man kan ändra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts