Aerocool Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Jag vet att detta kanske är lite fel undergrupp, men vet inte vart jag ska skapa tråden annars. Jag har köpt ett Aerocool Extremengine 3T chassi. Och nu när jag ska sätta in allt i det nya chassit, så får jag lite problem. 1. Nätaggregat passar, men inte hålen jämfört med hålen på nätaggregat. Måste jag borra nya hål? 2. Klart.. 3. Klart.. Skulle verkligen uppskatta snabbhjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Svar på fråga 1: Låter konstigt, om det är ett nyare nätaggregat du har, men vad gör man? Jag hade borrat nya... Svar på fråga 2: Lilla fläkten? Menar du processorfläkten? Ska skruvarna vara genomgående ska det finnas en adapter i form av ett "kryss" som du ska fästa skruvarna i... Svar på fråga 3: Fästena för moderkortet är nog av "universaltyp. Du ska använda de fästen som passar just ditt moderkort och låta de andra vara. Försök att få fäst i varje hörna... då blir det säkert bra. Möjligen kan du sätta små gummibussningar (typ dem som följer med när man köper grafikfläktar) för att kompensera förlusten... Kanske läge att förtydliga vad du menar på fråga 2... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerocool Posted July 6, 2007 Author Share Posted July 6, 2007 1. Det är inte ett nyare, utan det som ingick när jag köpte datorn. Vet inte om jag ska köpa ett som passar eller borra nya hål :-. 2. Japp, processorfläkten. I mitt förra chassi så var det fyra skruvar som skulle igenom den lilla plast fyrkanten som man sätter runt processorn. Sen så sätter man fläkten på den plattan. Men kan inte fästa den i chassit, borra hål? Vet inte om jag kan ta moderkorts plåten från mitt förra chassi. Det andra chassit är mycket mindre, så vet inte om det passar. Jag vet inte heller hur man tar av moderkorts plåten. 3. Okej, när jag har fäst 4 skruvar av 8, så tycker jag att moderkortet sitter på sin plats och rör sig inte. Jag har nog löst 3:an nu, jag har såna skruvförlängare som passar, ska prova. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greyhound Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Angående nätagget. har du provat vridit och vänt den upp och ner? vissa nätagg ska monteras vad man själv tycker ser upp och ner ut, så var det på mitt förra chassi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Fråga 2:... en svår nöt att knäcka om jag inte ser det framför mig... men vad jag menar är att det finns plast- eller metallkryss som har fyra hål. Denna plattan fäster du processorfläkten i, men inte i chassit utan på moderkortets baksida... dvs krysset vilar på baksidan, mellan chassit och moderkortet... har du inte haft en sån, måste du nog skaffa en. Fläktanordningen ska absolut inte sitta i chassit. Håller med föregående, kanske läge att vända aggregatet uppochner? Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerocool Posted July 6, 2007 Author Share Posted July 6, 2007 Har redan löst det där med fläkten, jag fäste 4 st mutrar på undersidan. Men om jag vänder det uppochner så böjs sladdarna mot chassit, och det går inte att ha det så :-.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Ok... bara nätaggregeatet kvar? Då hade jag nog borrat opp några nya hål... litet ingrepp. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerocool Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 Japp, det ska förökas fixas. Återkommer med resultat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts