Gå till innehåll

Mitt ljud har försvunnit!!


bubblan_73

Recommended Posts

Mitt ljud har försvunnit! jag har en helt ny dator och installerat Vista för ca 2 v sedan.

Idag skulle jag prova dvd-spelaren. Inget ljud fanns! Inte heller kom ljud upp när datorn sattes på eller jag kan inte spela upp muiskfiler!

Någon expert på Vista som kan hjälpa en total novis som jag på Vista???  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ljudkort heter Conexant High Definition Audio. Det står att det fungerar. Nu har jag fått tillbaka ljudet på tex mail och "ok"-knappar osv genom att återställa en knapp jag hittade, men inget ljud på dvd-spelaren. Vad är fel?    :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Ljud från Kontrollpanelen och gå till Ljud-fliken och välj ljudschemat till Windows Standard så borde du få tillbaka alla ljud. Vad gäller DVD-ljudet, har det fungerat tidigare? Vilket program använder du för att spela upp DVD:n? Vad är det för dator (märke/modell)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde dvd-såelaren första gången idag så jag vet inte om det fungerat förut. Jag använder windows media player till dvd. Datorn startade det programmet själv. Datorn är en ny HP. Datorljuden är tillbaka, dock inte dvd-ljuden.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...