Jump to content

Spela dvd i windows media player

Guest Fluorescent79

Recommended Posts

Guest Fluorescent79

Jag roade mig med att lägga på en ny firmware på min dvd-spelare i datan. För att få den regfri. Provade med en reg2skiva. Gick jättebra. Provade med en reg1skiva, gick mindre bra. Den gnällde på att min dator inte var tillräckligt säker eller liknande.

Är detta det så kallade drm-träsket, för att citera idgkommentarerna? Jag misstänker att detta medelande uppstod på grund av att min dator inte är hdcp compliant. Men samtidigt så trodde jag att man inte behövde det för att spela gamla dvd-filmer.

Windows har aldrig varit speciellt piggt på att spela upp filmer från andra regioner än vad DVD-spelaren är kodad till och sedan Windows 2000 om jag inte minns helt fel så kan man bara ändra regionskodningen på DVD-spelaren ett fåtal gånger innan den sätts hårt. Kan du få fram det exakta meddelandet du får när du försöker spela upp skivan?

Mycket intressant! Följdfrågor:

1. Vad är det för DVD-film? Det är väl ingen HD-DVD eller Bluray?

2. Vad har du för grafikkort och drivrutiner för grafiken?

3. Har du några DVD-program på datorn?

4. Om du kör Nero InfoTool (ftp://ftp6.nero.com/tools/InfoTool.zip) vad är det för programversion, regionskontroll samt regionskod på DVD:n?

// Andreas

Guest Fluorescent79

1. Vanlig devede, 10th kingdom.

2. GeForce 8800, drivisar... tror jag kom ifrån microsoft update en gång i tiden.

3. Bara windows media player

4. Region Control: N/A, Region Code: N/A

Jag har en powerdvd någonstans tror jag. Men jag vet inte om det är en vista vänlig version. Men jag kommer nog i slutändan ändå köpa AnyDVD. Jag tror att det programmet kommer fixa detta. Men blev ändå lite nyfiken på varför detta uppstod.