Adnerzzon Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Hej! Det händer i mellanåt att mitt skrivbordstema ställer om sig automatiskt. Inte när jag sitter vid datan utan t.ex vid start av dator. Jag kör annars med t.ex standardtemat "Windows Vista". Förra gången detta hände så efter några omstartet så har det kom temat tillbaka. Men i skrivande stund så är det "classic" a la tråkigt. Och det går nu inte ändra tillbaka. När jag väljer tema och aktiverar så händer inget, utan det står fast på "classic". ??? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 Hej!Det händer i mellanåt att mitt skrivbordstema ställer om sig automatiskt. Inte när jag sitter vid datan utan t.ex vid start av dator. Jag kör annars med t.ex standardtemat "Windows Vista". Förra gången detta hände så efter några omstartet så har det kom temat tillbaka. Men i skrivande stund så är det "classic" a la tråkigt. Och det går nu inte ändra tillbaka. När jag väljer tema och aktiverar så händer inget, utan det står fast på "classic". ??? /Anderzzon *BUMP* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Hmm... hade en lustig upplevelse igår. När Vista kört MS Update och startat om så var mitt också Klassisk och gick inte att få tillbaka... fick "reparera" mitt Vista (vilket inte funkade) och även ringa MS efteråt då mitt Vista helt plötsligt var olagligt (vilket det inte är)... Efter lite strulande över telefonen så fick jag "tillbaka" min licens och uppdatera nykeln... då funkade Aero och Basic igen... Skumt Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 Hmm... hade en lustig upplevelse igår. När Vista kört MS Update och startat om så var mitt också Klassisk och gick inte att få tillbaka... fick "reparera" mitt Vista (vilket inte funkade) och även ringa MS efteråt då mitt Vista helt plötsligt var olagligt (vilket det inte är)...Efter lite strulande över telefonen så fick jag "tillbaka" min licens och uppdatera nykeln... då funkade Aero och Basic igen... Skumt Mange Vid närmare eftertanke så är det nog samma här. Att det ställt om sig efter en update. Körde en update häromdagen. Det där med licensen är ju riktigt skumt! /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Mmm... det tyckte Microsoft också.... Jag har förvisso "moddat" bla filen som tillåter Visuals så att man kan ha 3:e parts utseende, samt några andra filer... inte för att jag tror att det skulle ha någon skillnad. De var mer än villiga att ge mig en ny nyckel samt att "nollställa" mina aktiveringar,,, Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Har haft samma problem, sökte lite och hittade att det är uppdatering KB933928 som inaktiverar alla custom teman. Jag avinstallerade uppdateringen och vips så funkade det igen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 13, 2007 Author Share Posted July 13, 2007 Har haft samma problem, sökte lite och hittade att det är uppdatering KB933928 som inaktiverar alla custom teman. Jag avinstallerade uppdateringen och vips så funkade det igen ! Provar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 13, 2007 Author Share Posted July 13, 2007 Märkligt!! Funkade inte för mig. ??? > Jag har Vista Home Basic, men det bör väl inte ha någon betydelse. När jag skall ändra tillbaka så får jag ett meddelande. "Den visuella stilen kunde inte tillämpas". /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts