Gå till innehåll

Stora nätverksproblem


SuperLarre

Recommended Posts

Sen jag installerade Vista för några veckor sedan har allt varit frid och fröjd. Nätverket har varit ok, datorer inkl. min xbox har hittat min vista dator. Nu helt plötsligt så hittar ingen dator min vista dator, inte ens när jag provar skriva //192.168.0.160 (vistadatorns ip-nummer). Dessutom så fungerar inte nätverks- och delningscenter. När jag startar det tar det lång tid innan fönstret laddad klart och när det har det är allt fryst. Öppnar jag nätverksanslutningar tar det flera minuter att ladda det fönstret men sen funkar det. Men när den har det visar den en nätverksanslutning som är aktiv. Ändå är där en ikon i aktivitetsfältet som visar ett rött kryss över två datorer, dvs ingen nätverksanslutning. Men visst har jag det. Kan ju surfa utan problem och gå in i andra datorer typ. Så jag förstår inte vad det är för ikon, men det känns som om allting har med det att göra. Hoppas nån kan hjälpa. Windows Ultimate jag har för den delen

//Superlarre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe 55 som läst men ingen som svarat. Visste inte att problemet var så avancerat hehehe.

Nåväl min dator hittas på nätverket nu igen och ikonen i aktivitetsfältet har jag fått bort eftersom man kunde välja bort den i akrivitetsfältets egenskaper. Bara nätverls- och delningscenter som fryser när man startar det. Störigt eftersom jag nu inte kan ställa om att man inte ska behöva ange lösen för att komma in på datorn. Hoppas nån kan hjälpa

//Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...