tobias84 Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Jag har en zip-fil på skrivbordet men kan inte ta bort den! så fort jag markerar den kommer det upp att utforskaren har slutat fungera och startas om, är alltid så med rar och zip-filer, någon som har en lösning? vill kunna ta bort filen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Knepigt att Utforskaren krachar... 1. Prova att antingen starta upp i Felsäkert Läge och ta bort den 2. eller starta ett kommandofönster (Start - Kör... - CMD -Ok) Flytta dig med kommandot "cd skrivbord" och prova med "del filnamnet.zip" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Förmodligen har det med ditt zip-program att göra, tror att windows gör saker "under the hood" när man markerar saker. Hade samma fel fast att min ftpserver inte svarade, så varje gång ja markerade min genväg till servern "hängdes" windows en stund för att sedan sluta fungera. Dessutom har inte windows standardstöd för rar-filer så jag är nästan 100 på att du installerat något annat zipprogram - som kanske inte fungerar så bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 jag har den senaste versionen av winrar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jabba Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 jag har den senaste versionen av winrar.. Min balar oxå ut med Winrar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 har fått bort filen nu iaf. asocierar .zip-filer med zipgenius istället, vet ej dock om utforskaren slutar funka då än, men gör det med .rar-filer iaf.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts