bobbe112 Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 hej jag formaterade om min dator nyligen pga av virus o har nu instalerat om datorn men varje dag man ska stänga på datorn så går den till det blåa välkomsttexten och sen står datorn och laddar i en evighet o sen kommer bara bakgrunden på skrivbordet upp och inget mer och om jag startar om datorn så kommer allt upp o fungerar. jag har tästat att köra diskontroll på hårdisken men hjälpte inte. någon som vet vad felet kan va? Quote
Venoms Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Är den helt avstängd eller bara till viloläget? Quote
bobbe112 Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 hej det är när jag startar upp datorn som det blir problem så datorn är ej i viloläge och ej avstägd nu kom jag inte in vanliga vägen så jag fick gå in via felsäker läge för att komma in på datorn övehuvudtaget datorn går som sagt för bi windows fönstret o sen kommer välkommen o där står datorn o läser väldigt länge o sen ska man ju komma in på datorn o kunna se i konerna mm men skrivbordsbilden kommer bara upp o sen händer det ingenting. hoppas på svar så snabbt som möjligt! Quote
waxinator Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 I stället för "Felsäkert läge" prova med "Senast fungerande konfiguration". Detta läge har fixat uppstartslåsningar och blåskärm för mig flera gånger. Quote
Venoms Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 hej det är när jag startar upp datorn som det blir problem så datorn är ej i viloläge och ej avstägd nu kom jag inte in vanliga vägen så jag fick gå in via felsäker läge för att komma in på datorn övehuvudtaget datorn går som sagt för bi windows fönstret o sen kommer välkommen o där står datorn o läser väldigt länge o sen ska man ju komma in på datorn o kunna se i konerna mm men skrivbordsbilden kommer bara upp o sen händer det ingenting. hoppas på svar så snabbt som möjligt! Jag menade bara att startar du från viloläge eller startar du från helt avstängd maskin, det är skillnad även kan det bero på någon skum brandvägg typ norton... Quote
bobbe112 Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 jag startar datorn från helt avstängd maskin efter jag hade formaterat datorn så instalerade jag norton internet sequrity och tror att allt är borta o kör nu via nod 32. Quote
Venoms Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 När du avinstallerade norton använde du deras eget avinstallationsprogram då? Om inte, kan det vara idé att prova... Nortons eget verktyg Quote
work Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Har Ni prova att diskdefragmanterat Man kan ochså prova att stänga av vissa program som startar upp när datorn startar Hämta http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml för de finns vissa program som tar god tid på sig att ladda när startar upp datorn och dom startar även i service start Quote
Venoms Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Hämta http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml Vill man kontrollera vilka prog som startar går man bara till Start -> Kör, skriv: msconfig (enter) -> Autostart. Har man sedan lust att avaktivera uppstarten så är det bara att avmarkera den som inte ska startas. Quote
Recommended Posts