Phat^Trance Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 funkar Backup-programmet exakt samma som norton ghost? dvs ta kopia på hela operativsystemet sedan återställa den när datorn krashar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 nej, tror det bara tar kopior på speciella filer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Ja... Man väljer i ett fönster vilka diskar som skall kopieras. Sedan körs dessas innehåll enligt eget vat till DVD eller annan hårddisk. Vid återställning t.ex. efter utbyte av trasig disk, startas PC'n på Vista DVD. Efter att ha svarat på språkinställningar och klickat Nästa så väljer man att "Reparera datorn". Väljer det operativsystem som ska repareras och klickar på Nästa. På menyn Systemåterställningsalternativ klickar man på Windows Complete PC-återställning och följer sedan anvisningarna. Alltså, detta är en fullständig disk backup kopia a'la Ghost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 20, 2007 Author Share Posted July 20, 2007 Ja...Man väljer i ett fönster vilka diskar som skall kopieras. Sedan körs dessas innehåll enligt eget vat till DVD eller annan hårddisk. Vid återställning t.ex. efter utbyte av trasig disk, startas PC'n på Vista DVD. Efter att ha svarat på språkinställningar och klickat Nästa så väljer man att "Reparera datorn". Väljer det operativsystem som ska repareras och klickar på Nästa. På menyn Systemåterställningsalternativ klickar man på Windows Complete PC-återställning och följer sedan anvisningarna. Alltså, detta är en fullständig disk backup kopia a'la Ghost. vilket program fungerar bäst då? är det någon som använt både Ghost och Vistas inbyggda backup program? har vistas program några begränsningar? (kopierar den byte by byte? får man problem med aktivering av windows om man återställer systemet rätt ofta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Vad tror du själv :- Windows Vista har massor av inbyggda problem kvar att lösa. Efter diskbackup a'la Vista försökte jag välja återställning av selektiva filer... Fick en stor fel-skylt... Ghost har funnits i massor av år... Jag skulle satsa på Ghost tills vidare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 21, 2007 Author Share Posted July 21, 2007 Vad tror du själv :-Windows Vista har massor av inbyggda problem kvar att lösa. Efter diskbackup a'la Vista försökte jag välja återställning av selektiva filer... Fick en stor fel-skylt... Ghost har funnits i massor av år... Jag skulle satsa på Ghost tills vidare... hart själv alltid använt mig av ghost och tycker att det fungerar bra, aldrig haft problem med det.. skulle vara kul o testa vistas program också =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 happ, där ser man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Provade vistas backup-program idag och fick följande besked när jag skulle ange en mapp i nätverket (som jag har fullständiga rättigheter till): "Det går ej att få åtkomst av följande skäl. Det har inte gjorts någon mappning mellan kontonamn och säkerhets-ID (0x80070534). Kontrollera att nätverksplatsen är giltig.) Och vad menas med att ange användarnamn och lösenord, det behöver jag ju inte när jag ska komma in i mappen ifråga genom utforskaren???? Fattar inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts