Phat^Trance Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 någon som vet vad problemet kan vara? är det indexeringen som strular eller? isåfall hur stänger jag av det? jag använder ändå aldrig sök funktionen i windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tkm Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Hej ! Om du kollar under C: högerklick_egenskaper_verktyg_defragmentering_ och defragmetera nu så kan du se när den är schemalagd, du kan ändra till vad du vill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 24, 2007 Author Share Posted July 24, 2007 aaaah tackar o bockar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 26, 2007 Author Share Posted July 26, 2007 Hej !Om du kollar under C: högerklick_egenskaper_verktyg_defragmentering_ och defragmetera nu så kan du se när den är schemalagd, du kan ändra till vad du vill finns det något mer som man kan avaktivera? för mina diskar jobbar fortfarande vid starten =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Indexeringen (Windows Search) och Windows Defender är ju kända för att orsaka diskaktivitet så stäng av dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 26, 2007 Author Share Posted July 26, 2007 både indexeringen och defender är avaktiverade, finns det något annat som man kan avaktivera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 både indexeringen och defender är avaktiverade, finns det något annat som man kan avaktivera? En eller annan tjänst ytterligare går att stänga av men det är inget som skulle påverka systemet i närheten lika stor utsträckning som indexering, defender och defrag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Prova Process Explorer för där kan man se vilket program som tar mycket process kraft (=CPU) då kan hårddisken arbetat mycket eller program som skall söka genom hela hårddisken http://www.microsoft.com/technet/sysintern...ssExplorer.mspx eller tryck på Ctrl+Alt+Del Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
higge64 Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Hej, hur stänger man av Indexeringen? Jag har letat runt i kontrollmenyn men hittar inget om Indexering. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Hej, hur stänger man av Indexeringen? Jag har letat runt i kontrollmenyn men hittar inget om Indexering. Gå till Kontrollpanel Administrationsvertyg Tjänster leta upp Indexering service sätt det till manuellt (gäller för XP hoppas gäller även för Vista) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Hej, hur stänger man av Indexeringen? Jag har letat runt i kontrollmenyn men hittar inget om Indexering. Starta "Tjänster" och leta upp tjänsten "Windows Search" och sätt den till Inaktiverad och Stoppad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Vista innehållet ett verktyg där du kan se exakt vilken process/program som upptar diskaktivitetet, starta bara Tillförlitlighets- och prestandaövervakaren och kolla under Disk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 27, 2007 Author Share Posted July 27, 2007 aaah nu har jag hittat filen som verkar spöka, det är serchindexer.exe hur avaktiverar man den då? jag har redan varit inne på indexeringsalternativ @ kontrollpanelen o tagit bort allt där... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 aaah nu har jag hittat filen som verkar spöka, det är serchindexer.exehur avaktiverar man den då? jag har redan varit inne på indexeringsalternativ @ kontrollpanelen o tagit bort allt där... Okej, har du verkligen inaktiverat "Windows Search" från "Tjänster"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts