Libra63 Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Hej! Har problem med ett eller flera teman som jag har laddat ner. Får en förklaring av personen som har gjort temat men är dålig på engelskan. Kan någon översätta och beskriva hur jag ska göra? Linken i rad 1 går till ett annat tema där exolorer.exe ingår men får virusvarning där :- Sen är den på engelska, vill ju ha svenska "Hello has all, for the problem of two bottons to stop the computer and to close session etc, it is necessary to replace the explorer.exe which is in C:WINDOWS by another explorer.exe modified has fine to remove the text these bottons to have a style like Vista! 1-download a explorer.exe your language modified or outward journey to recover it here: [link] 2-outward journey in C:WINDOWS and finds explorer.exe original then to re-elect it in explorer.bak 3-to put the explorer.exe modified at the place of the original in C:WINDOWS and starts again the system!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Länken på uppgift 1 är en modifierad version av explorer.exe. 1: Ladda hem en modifierad version av explorer.exe som är på ditt språk, eller ladda hem [denna]. 2: Döp om din nuvarande explorer.exe, som du hittar i C:Windows, till explorer.bak (Det är för att du ska kunna ändra tillbaka om något blir fel). 3: Nu ska du bara klistra in din nerladdade, modifierade, explorer.exe i C:Windows, och starta om systemet. Förrästen så är den här killen inte så vass på engelska, han heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted July 24, 2007 Author Share Posted July 24, 2007 Hej å tack! Men var hittar jag explorer.exe på svenska att ladda hem? Vad menas med en modifierad explorer.exe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Överge temat! Explorer.exe är en viktig fil för att Windows skall fungera, på Svenska heter den Utforskaren Då du haft så mycket problem med din dator, Libra, bl a i denna tråd: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g44042#msg44042 så anser jag att du bör fokusera på en fungerande dator och inga teman, då dessa oftast gör mer skada än nytta... Även om filen inte innehåller något virus när du klickar på länken, så kan den vara en modifierad exploer.exe som kan ställa till mycket skada om den kommer in i din dator och läggs i Windowsmappen (faktum är att många virus/trojaner utnyttjar en modifierad explorer.exe!) Men du gör som du vill, men jag skulle vara vaksam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted July 24, 2007 Author Share Posted July 24, 2007 Överge temat! Explorer.exe är en viktig fil för att Windows skall fungera, på Svenska heter den Utforskaren Då du haft så mycket problem med din dator, Libra, bl a i denna tråd: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g44042#msg44042 så anser jag att du bör fokusera på en fungerande dator och inga teman, då dessa oftast gör mer skada än nytta... Även om filen inte innehåller något virus när du klickar på länken, så kan den vara en modifierad exploer.exe som kan ställa till mycket skada om den kommer in i din dator och läggs i Windowsmappen (faktum är att många virus/trojaner utnyttjar en modifierad explorer.exe!) Men du gör som du vill, men jag skulle vara vaksam... Har nu en fungerande dator efter formatering och ominstallation. Det är bara ljudet som ej har kommit tillbaka men har en kunnig bekant som ska kolla det här med moderkortet. Är det riska för att Window Blinds kan göra mer skada än nytta? Ja mitt antivirus varnade för filen så jag ska inte ladda hem den. Det var därför jag undrade var man kunde ladda hem explorer.exe Men rekomenderar du/ni att jag inte ska ge mig in på detta så avstår jag. Ni vet säkert bättre än mig Men en sak är iaf sant och det är att efter att jag har fått hjälp med problem på detta och även andra forum har jag lärt mig en himla massa. Det är av misstagen man lär sig ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Håller med ByggareBob. Strunta i de temat, bara skräp. Undvik sånnt där man måste byta ut filer. Eftersom det är in english, försvinner alla å, ä och ö, och så va de ju virus också. Har gjort sånna experiment själv och de slutar alltid me formatera om. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted July 25, 2007 Author Share Posted July 25, 2007 Tack för ärliga svar, det uppskattas ;D Nä nu går min dator utan problem och snabb är den också. Kan förresten rekommendera programmet Driver Detective. Det hittar allt som behöver uppdateras i drivrutiner och nu går min dator perfekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts