Jump to content

hur kommer jag in i bios på vista

swag

Recommended Posts

Hur du kommer in i BIOS skiljer sig inte åt eftersom det inte har med operativsystemet att göra, utan hur du tar dig in i BIOS står oftast direkt efter att du startat datorn. Vanliga tangenter för att ta sig in i BIOS är "Delete", "F12" eller "F1" och "F2". Däremot lär du inte hitta något sätt att aktivera mikrofonen där :(

Kolla istället i kontrollpanelen Ljud under fliken Inspelning för att se om mikrofonen listas där, varpå du kan justera inställningarna för mikrofonen.  Ibland kan du behöva höja nivåerna och aktivera "boost" för att det ska höras när du pratar i mikrofonen.

Vilket ljudkort har du och vilket program är det du försöker använda mikrfonen i?

ljudkortet sitter på moderkortet programet som jag har i soundmax

men sätter jag headsettet i fronten på datan så funkar det .men jag vill ha det inkopplat där bak.vill ju att allt ska funka på datan

jag får headsetet att funka om jag sätter dom i fronten kontakterna. men inte där bak .då får jag bara ljud men inte micen .allt funkar där fram .finns det någon annan inställning i datan man kan göra .

när jag ser på soundmax så är det ingen skillnad på mic inställningarna när jag skiftar kontakter.

själva ikonen för micen är bara grå