Phat^Trance Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 har nyligen installerat vista och har några frågor som jag skulle vilja ha hjälp med 1: Hur plockar man bort säkerhetscenter från autostart fältet? har redan avaktiverat alla där men programet startas ändå 2: vid varje omstart så går mina WD raptor (raid 0) diskar i viloläge och startas sedan efter 15 sek igen. hur gör jag för att avaktivera denna funktion? 3: Mina hårddiskar jobbar för fullt varje gång jag startar datorn i ca 3min, jag har redan avaktiverat indexeringen samt defragmenteringen, vad mer kan det vara som gör att diskarna arbetar för fullt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 1. Öppna säkerhetscenter och välj Ändra hur jag varnas av Säkerhetscenter i vänstermenyn, där kan du välja att aldrig visa den. 2. Ingen aning. 3. Detta har du ju frågat i en annan tråd, håll dig till den, har svarat där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 26, 2007 Author Share Posted July 26, 2007 en fråga till, hur tar jag bort systemåterställnings filerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Kör Diskrensning och när den är klar så har du ett alternativ att ta bort systemåterställningsfilerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 27, 2007 Author Share Posted July 27, 2007 är det någon som har en lösning på fråga nr 2? dvs: 2: vid varje omstart så går mina WD raptor (raid 0) diskar i viloläge och startas sedan efter 5-15 sek igen. hur gör jag för att avaktivera denna funktion diskarna stängs av efter omstarten, alltså när allt blir "svart" precis när bios startas, man hör liksom när diskarnas skivor saktas ned och sedan efter 5-10sek senare så hör man när de startas igen. detta händer vid varje omstart FAST inte om jag väljer o stänga av datorn detta problem börjar bli riktigt irriterande, har ett msi k9n sli moderkort där jag raidar 2st WD raptor (raid 0) diskar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 2: vid varje omstart så går mina WD raptor (raid 0) diskar i viloläge och startas sedan efter 5-15 sek igen. hur gör jag för att avaktivera denna funktiondiskarna stängs av efter omstarten, alltså när allt blir "svart" precis när bios startas, man hör liksom när diskarnas skivor saktas ned och sedan efter 5-10sek senare så hör man när de startas igen. detta händer vid varje omstart FAST inte om jag väljer o stänga av datorn detta problem börjar bli riktigt irriterande Jag har själv två 150 GB Raptor i en RAID 0 array, men jag upplever inte det som du beskriver. Har du ett överklockat system? Hur ofta startar du om? Det låter som att det är mer ofta än sällan. Själv startar jag nästan aldrig om, endast då någon uppdatering/installation så kräver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 27, 2007 Author Share Posted July 27, 2007 eftersom jag nyligen installerat vista så har det blivit en jävla massa omstarter =D men annars brukar jag starta om 1- 2 gånger / dag... tycker bara att det är rätt störande o hör diskarna stängas av =) första gången jag hörde det fick jag panik, trodde typ att mina diskar gick sönder eller nåt (endas 1 v gamla) =) systemet e inte överklockat.. här e speccen ifall det hjälper något: AMD Athlon 64 X2 6000+ / 3GB RAM / 2x WD Raptor 10000Rpm (Raid 0) / 1x 500gb seagate sata samt 1x 200gb segate ide / GeForce 8800GTS 320MB / Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Kontrollpanel>Energialternativ här kan man ställa in stäng av bildskärmen och stäng av hårddiskarna o.s.v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phat^Trance Posted July 28, 2007 Author Share Posted July 28, 2007 Kontrollpanel>Energialternativhär kan man ställa in stäng av bildskärmen och stäng av hårddiskarna o.s.v allt är redan avaktiverat där så det kan inte ha me de o göra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts