swag Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 hej har 2 inloggnings koto mitt och familjen.hur gör man så det ena kontot inte kommer åt disk 2 .vill bara att dom kommer åt disk c.och inte min jobb disk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Beroende på vilken verison av Vista du har så kan du i vissa versioner högerklicka mappar och filer och välja Egenskaper > Avancerat och kryssa i att filerna ska krypteras. Då kommer bara ditt användarkonto att komma åt filerna men det är också mycket viktigt att du spar krypteringscertifikatet så att du kan dekryptera filerna om något skulle hända med datorn eller om du installerar om den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted July 28, 2007 Author Share Posted July 28, 2007 hej jag har ver ultimate svensk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Ok, då ska det inte vara några problem att kryptera filerna, testa på en mapp eller fil innan du krypterar allt så ser du hur det fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted July 28, 2007 Author Share Posted July 28, 2007 ok tack ska jag testa sedan detta annars får jag återkomma till dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts