pmarriott Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Jag har en bärbar dator med dubbla diskar. Jag har lagt alla mina filer på D:. D: är ibockad för indexering, men inte f*n hittar indexeringen filerna om jag inte har öppnat dem en gång innan. Om jag exempelvis söker på "prislista" vilket förekommer flitigt i mina filnamn kommer bara en massa mail upp i resultaten. Öppnar jag däremot en fil som heter något med prislista kommer den upp i topp nästa gång jag söker. Några tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Att filerna dyker upp i sökningen först efter att du öppnat dom beror på att det då hamnar en genväg i "recent files" som finns i din användarkatalog. Hur länge har du väntat på att sökfunktionen ska indexera filerna? Det du kan testa är att återskapa indexet genom att starta Indexeringsalternativ > Avancerat > Återskapa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted July 31, 2007 Author Share Posted July 31, 2007 De dyker inte upp om jag så låter datorn stå på över natten. Har även provat att återskapa indexet. Inget funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Vad är det för filtyper? Du skulle kunna testa att stoppa en "prislista" i din "dokument"-mapp istället och vänta ett tag och se om den blir indexerad, blir den det så kan det röra sig om en bugg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 det är mest office-dokument och lite musik. Om filerna ligger i mina dokument på c: dyker de upp, men inte om jag lägger dem i min dokumentmapp på d:. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Det skulle kunna ha något att göra med vilka behörigheter du har på mapparna på D-disken, testa att skapa en ny mapp med ditt användarkonto och lägg filerna där för att testa om de indexeras då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 Problemet löst! Fick ett tips. Man högerklickar på Start, går in i egenskaper. På fliken Start-menyn klickar man på anpassa. Sedan bläddrar man ner till sök och markera hela indexet istället för mina dokument. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts