Newsvideo Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Helt plötsligt har mitt ena epostkonto börjat krångla. När jag har skickat ett mail så försvinner inte mailet från Utkorgen. Det gör att mailet skickas gång på gång. Det går inte heller att flytta det från Utkorgen till Skickat. Man kan dock flytta det till Borttaget-mappen. Mina andra epostkonton gör inte så. Vad kan ha hänt? Vad göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Ni har inte kontakt med epostkonto när man skickar det så hamnar det i utkorgen näst gång öppnar mail progammet så för söker det skicka igen. omigen omigen tills ni får kontakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newsvideo Posted July 30, 2007 Author Share Posted July 30, 2007 Mailet slickas iväg men försvinner inte från Utkorgen. Har provat genom att skicka till en annan av mina adresser. Fick ett antal mail innan jag tog bort det från avsändarkontots Utkorg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samyaz Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Är det fortfarand inga som kan lösa det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Starta Outlook Express. Verktyg - Alternativ - Underhåll - Mapp. Det är sökvägen till dina mail (om du inte ändrat den). Stäng Outlook Express. Gå dit och ta bort Utkorgen.dbx, eventuella mail i Utkorgen försvinner. Var inte orolig: den finns där igen när du startar Outlook Express. Men nu är den ny och tom och förhoppningsvis reparerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 finns det inte någon ny version av outlock express som man kan ladda ner ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newsvideo Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Starta Outlook Express. Verktyg - Alternativ - Underhåll - Mapp. Det är sökvägen till dina mail (om du inte ändrat den). Stäng Outlook Express. Gå dit och ta bort Utkorgen.dbx, eventuella mail i Utkorgen försvinner. Var inte orolig: den finns där igen när du startar Outlook Express. Men nu är den ny och tom och förhoppningsvis reparerad. Provat detta, hjälper inte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Mailet slickas iväg men försvinner inte från Utkorgen.Har provat genom att skicka till en annan av mina adresser. Fick ett antal mail innan jag tog bort det från avsändarkontots Utkorg. Knepigt fel... Sökte i kunskapsbanken hos Microsoft och hittade detta: ATOLEXP:AT Felsökning av meddelanden som ligger kvar i Utkorgen Bland mina bookmarks finns bl a detta: An Outlook Express basic repair kit Sedan finns ju alltid möjligheten att gå runt problemet och byta mailklient till Thunderbird! Ett bättre och säkrare mailprogram! /Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 finns det inte någon ny version av outlock express som man kan ladda ner ? Den senaste OE-versionen är följande: 6.00.2900.2180 (Windows XP SP2) Därefter heter den Windows Mail i Vista. Man kan inte ladda ner enbart Outlook Express eftersom den ingår i windows xp. Det man kan göra är att installera om eller reparera den: http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bsv...mp;x=15&y=9 oklart om det funkar.... alt. är att använda sin regelbundet tillverkade backup och återställa datorn inkl. Outlook Express med den. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newsvideo Posted September 17, 2007 Author Share Posted September 17, 2007 Jag har löst problemet. "Skickatmappen" var full (innehöll ca 2 GB). Då jag ville spara alla skickade mail så skapade jag en ny mapp i OE och stängde ner programmet. Via Utforskaren gick jag till aktuell identitet, döpte om "Skickatmappen" till "Skickademail" och den från OE skapade mappen till Skickat. Nu fungerar det som det skall igen igen! Vill man inte spara skickade mail räcker det förmodligen med att tömma "Skickatmappen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts