tomorrow Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Många gånger måste jag resetta både modem (ZyXEL P-660H-D1) och router (Belkin F5D7230-4) för att få någon så när fart på nätet. Varför? Vad är det som gör att det "tjocknar till"? /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Bra fråga, se till att börja med att uppgradera till senaste firmware och senaste drivrutiner för nätverkskorten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted August 5, 2007 Author Share Posted August 5, 2007 Tack för svaret Stenis! Firmware för modem och router är de senaste enligt kontroll på respektive supportsida. Vet ej riktigt om jag har de senaset drivrutinerna yill nätverkskortet. Jag är osäker på vilka drivrutiner jag ska ha. Tips om uppdatering mottages gärna. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Ok, so far so good Börja med att berätta vad du har för nätverkskort, kolla i Enhetshanteraren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted August 5, 2007 Author Share Posted August 5, 2007 Hej igen! Enligt enhetshanteraren har jag Intel®PRO/100 VE. Jag har en Fujitsu/Siemens Scaleo 800 dator och det är det inbyggda nätverkskortet som heter så. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Testa att installera drivrutinerna från http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...e=&lang=eng Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted August 5, 2007 Author Share Posted August 5, 2007 Hej Stenis! och tack för länken till drivrutinen. Har nu laddat ner och installerat och allt verkar gå mycket "lättare" nu plus att det har tillkommit en massa "val" under egenskaper för nätverkskortet. Det är ju skit att jag inte kunde hitta denna drivrutin själv. Tack så mycket Stenis. Mycke uppskattat. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts