HenkePenke Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Hej. Har ett problem. Har bredband via telefonjacket (telia). När jag stoppar in en pc med xp i bredbandsmodemet funkar det att komma ut på internet på en gång, men jag tar min nya pc med vista står det att nätverkskabelen ej är ansluten??? Har provat den nya datorn med vista hos återförsäljaren (PC City) och där funkade det att komma åt nätverket. Eftersom det funkar med en pc med xp så lär det ju inte vara något fel på bredbandsmodemet eller kabeln. Kan det vara någon inställning som måste göras på vista-datorn? Tacksam för svar. Tack på förhand. //Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Hej, Har några frågor till att börja med; Vad är det för nätverkskort och hur ser det ut för Nätverkskortet om du kollar i Enhetshanteraren, är det några frågetecken där? När du är i enhetshanteraren så ta Egenskaper på nätverkskortet och kolla vilken version det är på drivrutinen och posta tillbaka det här. Gå även till fliken "Energisparfunktioner" och kryssa ur "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström". Kontrollera också att nätverkskortet är aktiverat, jag vet att bland annat Dell inaktiverar nätverkskortet om man rycker ur strömsladden, då måste man manuellt gå in och aktivera nätverkskortet. Detta gör du i Enhetshanteraren genom att högerklicka det och välja Aktivera. / Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts