Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.. det är så att ja har ett problem med min dator, datorn startar upp på flera minuter trots att den bara startar upå få program. (har bifogat ett skärmdump på programen). Är det någon som kan hjälpa mig att få den lite snabbare?? Tack på förhand. // __087

Postad

Messenger i autostarten slöar ner väldigt mycke. Bättre att starta manuellt.  ;)

Och så slänger ja med en reg-fil, så den blir lite piggare. Öppna anteckningar < klistra in koden nedan och spara som vadDuVill.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management]

"DisablePagingExecutive"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer]

"AlwaysUnloadDLL"=dword:00000001

Postad

tack för tipset Landsfiskalen, datorn blev rätt mycket kvickare. Finns det ingen mer program jag kan använda mig av för att snabba upp datorn ännu mer??  ;)

Postad

okej, tack så mycket för tipset. Har bara en sista fråga nu hehe.. har du något bra tips på något program man kan använda för att styra Autostart programen eller är "startup faster 2004" bästa?? M.V.H. // __087

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...