dp Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Hej Tycker Vista laddar väldigt mycket från hddn Har slagit av servicen Windows Search och avaktiverat indexing samt slagit av windows defender, men laddandet fortsätter. Det stör mig till den grad att jag överväger att dumpa Vista enbart pga detta. 2GB ram så det bör inte bero på swap Tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Precis, Indexeringen och Defender är ofta dom största bovarna för hårddiskaktivitet, tillsammans med den automatiska defragmenteringen. Kör igång Tillförlitlighets- och prestandaövervakaren och kolla under fliken Disk vilken process som läser/skriver frenetiskt till disken! Hör gärna av dig om vad du hittar där och om du har fler funderingar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted August 11, 2007 Author Share Posted August 11, 2007 Jag slog av Systemskydd, och nu har jag en tyst maskin igen. Vet inte om det är så bra att slå av det, men står inte ut med allt laddanade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts