Guest Naturguiden Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Jag har fått ett Vista Ultimate och funderar på detta med readyboost fanns det någon svensk guide för hur detta fungerar och var man kan köpa redybost minne... SKall detta minne sitta direkt i en av datorns USB utgångar utan att tas ur , eller kan man ha en USB hubb och ha minnet där? Mvh Peter C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 USB-minnet bör sitta i så hela tiden men om det sitter direkt i datorn eller i en USB-hubb spelar ingen roll. Om det skulle vara så att USB-hubben blir för långsam så kommer du inte att kunna köra ReadyBoost där utan kan då behöva köra med det direkt i datorn. Vista gör ett hastighetstest varje gång du stoppar i ett USB-minne. För mer information läs http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=115 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Tack för svaret... Jag har 1024 Mb Internminne nu men om jag har ett USB minne på 1024 eller 2048 skulle det blir bättre prestanda då. Jag har ett SanDisk Cruzer Micro Black 4 GB med lite andra saker på, kan jag använda det ändå? Eller skall jag investera i ett till likadant som är tomt ? Jag fattar inte riktigt, blir det Extra USB minnet automatiskt temporärt lagringsutrymme eller måste man göra några inställningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iamregistered Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Du måste högerklicka på usb-enheten och välja egenskaper, sen readyboost och där välja att den ska användas som det. Du får även möjlighet att välja hur mycket utrymme som ska allokeras. Man kan ta ut usb-minnet - då faller den tillbaka på hårddisken istället, och när du sätter in den igen så återgår den till usb-minnet som primärt. Så egentligen är det inte extra RAM, utan en extern enhet för disk-caching av filer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts