perbear Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Stenis skrev om att det skulle finnas ett sätt att få Ready Boost att fungera på windows XP häromdagen och skickade med en länk. När jag försökte komma åt informationen hamnade jag på en tom sida. Vidare sökning med del av URL:en gav som resultat samma länk och samma tomma sida. Det verkar som sidan har spammats och administratören har tröttnat. Frågan är nu, Stenis eller någon annan, vilka var stegen för att få ready boost att fungera med XP? Finns informationen att hämta någon annanstans (t.ex. på Microsofts sidor)? Eller det kanske bara vara en bluff? Perbear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Eller det kanske bara vara en bluff? Jo det är på gränsen till Kiviks marknad att marknadsföra ReadyBoost... Teoretiskt så kan man få en viss förbättring för vissa burkar. Köp dig mer RAM minne istället... finns inga genvägar... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Kortfattat så går det ut på att du lägger växlingsfilen (pagefile.sys) på ett USB-minne. Detta justerar du på Avancerade inställningar i System (som du hittar på Kontrollpanelen). Men som plun säger så finns det inga genvägar, äkta RAM är det enda som verkligen snabbar upp en dator även om ReadyBoost kan hjälpa till lite grann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Köp dig mer RAM minne istället... finns inga genvägar... Tja, om inte RAMtekniken ändrades hela tiden så vore ju detta inget problem. Men så är det ju inte, det vet ju alla. Jag skulle vara den första att köpa mer minne till min dator som bara har 512 MB som MAX om det gick att stoppa in mer minne. Och det var vad jag trodde att READY BOOST var till för. Och anser att det är vad den BORDE vara till för. Men man har väl blivit lurad igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Datorn blir snabbare med ReadyBoost men inte alls lika mycket snabbare som om du skulle köpa mer RAM, så kan man sammanfatta det kort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Up2 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Jag känner till det där. Jag har inte testat funktionen ännu, men jag är mycket positiv till att det ska fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts