Jump to content

Problem med att anslute till internet

H4xx0R

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem när jag ska ansluta till internet. Min internetanslutning är så att från datorn går en internet-kabel till iptelefoni-modemet och därifrån gåt internet till bredbands modemet. Nu är problemet så att vista inte hittar någon internet anslutning när internet går genom iptelefoni-modemet utan den måste direkt komma från bredbands-modemet. Windows xp hade inte det här problemet.

Hur fixar jag det utan att köpa en router?

Jag har löst problemet delvis nu. Problevet verkade inte ligga vid ip-telefonin utan i webbläsaren. Jag har tydligen två st Internet Explorer installerade en 32-bit och en 64-bit. Efetrsom jag kör med 64-bit så fungerar inte 32-bitars verisonen. Men alla program verkar vara länkade till den 32-bitars. Hur kan jag fixa det här?

Men nu är det så att internet inte fungar i 32-bitars versionen och om inte det skulle vara nog så kommer meddelandet "Internet Explorer har slutat fungera" varje gång jag stänger av den. Det skulle kunna fixas med en ominstallation men jag hittar ingen nerladdning för Vista 32-bits.

Hmm, OK, jag är något förvirrad. Du kör alltså Vista x64 och Internet Explorer 7 64-bitarsversionen fungerar men inte Internet Explorer 7 32-bitarsversionen? Starta 32-bitarsversionen av IE7 och gå till Verktyg > Internetalternativ > Avancerat och välj Återställ. Om inte det hjälper så vetetusan vad vi ska hitta på!

Jag provade med att upgradera med det hjälpte inte heller. Men nu jag har gjort en ny ominstallation av Vista och nu funkar allt fint. Nu ska jag vara mer noga på att skapa återställningspunkter så att jag kan fixa problem lättare i fortsättningen.

Nu börjar jag bli riktig frustrerad. Efter ominstallationen inträffade det här felet igen men då fixade systemåterställningen det. Efter ca 1vecka kom felet tillbaka och hjälper inte systemåterställningen något. Nu undrar jag om någon vet hur jag kan fixa det här felet?

En liten fundering.....

Hur många är det som har BBB som har strulet...?

Nu kör jag ett annat operativ så jag ser bedrövelsen  :P....hursomhelst så

blockade jag det "förbannade" IPv6 som alla envisas med... som knappt någon kör.

Då blev det bättre men fortfarande så slutar BBBs DHCP  server att svara.... :P

Speciellt vid den här tiden.  Supporten lossas att det regnar.... :P