H4xx0R Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Hej! Jag har ett problem när jag ska ansluta till internet. Min internetanslutning är så att från datorn går en internet-kabel till iptelefoni-modemet och därifrån gåt internet till bredbands modemet. Nu är problemet så att vista inte hittar någon internet anslutning när internet går genom iptelefoni-modemet utan den måste direkt komma från bredbands-modemet. Windows xp hade inte det här problemet. Hur fixar jag det utan att köpa en router? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Har du kikat på http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=131 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Jag har löst problemet delvis nu. Problevet verkade inte ligga vid ip-telefonin utan i webbläsaren. Jag har tydligen två st Internet Explorer installerade en 32-bit och en 64-bit. Efetrsom jag kör med 64-bit så fungerar inte 32-bitars verisonen. Men alla program verkar vara länkade till den 32-bitars. Hur kan jag fixa det här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Tyvärr finns det till exempel ingen Flash-version till 64-bitarsversionen av IE7 och jag skulle rekommendera dig att köra med 32-bitarsversionen för bästa kompatibilitet, du tjänar minimalt på att köra med 64-bitarsversionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Men nu är det så att internet inte fungar i 32-bitars versionen och om inte det skulle vara nog så kommer meddelandet "Internet Explorer har slutat fungera" varje gång jag stänger av den. Det skulle kunna fixas med en ominstallation men jag hittar ingen nerladdning för Vista 32-bits. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Hmm, OK, jag är något förvirrad. Du kör alltså Vista x64 och Internet Explorer 7 64-bitarsversionen fungerar men inte Internet Explorer 7 32-bitarsversionen? Starta 32-bitarsversionen av IE7 och gå till Verktyg > Internetalternativ > Avancerat och välj Återställ. Om inte det hjälper så vetetusan vad vi ska hitta på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Du har fattat det rätt. Men jag har redan provat att återställa men det hjälpe inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Det låter hur skumt som helst, testa att "reparera" Vista genom att stoppa i Vista-skivan och göra en "uppgradering" på din befintliga Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Ska jag välja Installera nu? http://static.pici.se/pictures/zhpUdSfaj.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Japp, Installera nu kommer du aldrig ifrån. Senare kommer du att få välja "Uppgradera", det som händer då är att Windows-filerna ersätts med nya från skivan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 Jag provade med att upgradera med det hjälpte inte heller. Men nu jag har gjort en ny ominstallation av Vista och nu funkar allt fint. Nu ska jag vara mer noga på att skapa återställningspunkter så att jag kan fixa problem lättare i fortsättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 Japp, systemåterställningspunkter är bra att ha. Vid framtida problem så kan du även testa att skapa ett nytt konto och se om allt fungerar där, ofta är det bara så att något i användarprofilen blir korrupt och om du då istället kan köra vidare med ett nytt konto slipper du installera om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 Jo, jag hade provat med en ny användare men problemet var där med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 Nu börjar jag bli riktig frustrerad. Efter ominstallationen inträffade det här felet igen men då fixade systemåterställningen det. Efter ca 1vecka kom felet tillbaka och hjälper inte systemåterställningen något. Nu undrar jag om någon vet hur jag kan fixa det här felet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 En liten fundering..... Hur många är det som har BBB som har strulet...? Nu kör jag ett annat operativ så jag ser bedrövelsen ....hursomhelst så blockade jag det "förbannade" IPv6 som alla envisas med... som knappt någon kör. Då blev det bättre men fortfarande så slutar BBBs DHCP server att svara.... Speciellt vid den här tiden. Supporten lossas att det regnar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 Jag tror att jag har hittat källan till problemet. Problemet uppstår efter att jag har installerat DirectX 9 som vissa program/spel kräver att man har installerat för att kunna köra det. Konstigt att det inte funkar med Dx10... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Prova att stänga och blockera ipv6 som Plun var inne på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts