jajke Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Har ni några förslag på bra brännprogram som funkar till vista? Testade med nero 7 som ska klara vista men det gick inte att installera. Hörde något om att Roxio skulle vara bra. Men det kanske finns bättre alternativ? Ge förslag och motivation =) Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Jag använder Vistas inbyggda bränningsfunktioner för att bränna dataskivor och Media Player för att bränna musikskivor. Då jag bränner ut ISO/IMG-filer använder jag mig av gratisprogrammet BurnCDCC (http://www.snapfiles.com/get/burncdcc.html) som fungerar mycket bra. Nero har vuxit till ett monsterpaket och Roxio har inget bra trackrecord då det orsakat massor med problem sedan Windows 2000-tiden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 Var hittar jag det inbyggda? Ser inte det. Kan det vara så att min brännare strular eller finns brännarprogrammet ngnstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Det enda du behöver göra är att högerklicka de filer/mappar du vill bränna och välja Skicka till > DVD-RW-läsare (eller något liknande beroende på vad din CD/DVD-enhet heter) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 ok, då har jag ngt problem med mina brännare, för så står det inte på min. :/ drivrutin kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Vad har du för alternativ då du högerklickar en mapp och väljer Skicka till, inget alls med CD eller DVD? Min heter "DVD-RW-enhet (G:)" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 jag har: komprimerad mapp skrivbord dokument e-postmottagare diskettenhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Ok, har du drabbats av det klassiska problemet med att CD/VD-brännaren försvinner? Undersök metod ett i denna supportartikel; http://support.microsoft.com/kb/270008/sv EDIT: Om du ser DVD-brännaren i Utforskaren så kan du dra-och-släppa filerna på enheten för att bränna filerna den vägen. EDIT2: Högerklicka DVD-enheten och välj Egenskaper och gå till fliken Inspelning. Är din DVD-brännare vald där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 i utforskaren finns DVD-RW-enhet (E). men väljer jag egenskaper finns ingen flik som heter inspelning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Ok, ta bort alla brännarprogram du installerat och starta om burken. Får du då upp fliken Inspelning? Vad händer om du drar och släpper några filer på DVD-RW-enheten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 Har gjort det nu och fliken dyker inte upp. Drar jag och släpper så händer inget. Det funkar inte helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 När jag sörsöker bränna i media player står det "ANslut en brännare och starta om spelaren". Men i utforskaren står det "DVD-RW-enhet". Hur funkar detta? Har installerat senaste firmware. Det är en Samsung S182D... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Kolla upp vad värdet CD Burning har i registret under HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerShell Folders Är det detta firmware du kört in? http://www.samsungodd.com/Lib/popup/Downlo...-S182D_SB06.exe Kör enligt dessa instruktioner: http://support.microsoft.com/kb/316529/sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Har ni några förslag på bra brännprogram som funkar till vista? Testade med nero 7 som ska klara vista men det gick inte att installera. Hörde något om att Roxio skulle vara bra. Men det kanske finns bättre alternativ? Ge förslag och motivation =) Tack! Fick ett nummer av PC För Alla där Ashampoo Burning Studio 6.5 fanns med som fullversion Fungerar mycket bra, kan göra det mesta. Funkar med Vista. Kolla PC För allas hemsida om de har något nummer kvar. Vilket nummer det var har jag inte i huvudet dock. Men kan ta en titt på det när jag kommer hem igen på Måndag. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 18, 2007 Author Share Posted August 18, 2007 Har bytt brännare nu och då löste sig allt. Tackar för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Har bytt brännare nu och då löste sig allt.Tackar för hjälpen! Vad har du bytt till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts