Fanny Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 jag undrar vad man kan göra åt långsam surfande,om man tycker att det plötsligt går långsammare än vanligt ? kan vara jag som inbillar mig att det går lite mer långsamt att surfa. vad kan det bero på ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 De går fruktansvärt slött här oxå. Måste va nått vajsing på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 DNSproblem... Ni kan om ni upplever det som extremt slött prova med att lägga in nya dns ip-nummer i konfigureringen: OpenDns är en gratis tjänst... Skriv in följande: 208.67.222.222 och 208.67.220.220 godkänn och starta om datorn Använder du router ska du ändra i den också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Microsofts sidor har varit supersega idag (laddat ner i 2KB/s) men i övrigt har flytit på.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted August 20, 2007 Author Share Posted August 20, 2007 skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka att det surfar långsamt igår & idag är det fler som har comhem här ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Hej! skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka att det surfar långsamt igår & idag är det fler som har comhem här ? Det enda jag märkt av är att det går en aningen segt att ladda sidorna här (XP-forumet). Jag har Comhem! MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Också comhem. Testar ditt tipps nu Venoms. Hoppas ja slipper formatera om datorn. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 De funkar med dns:arna. Blev lite bättre innbillar ja mig. TCP nedströms : 839.41 kbit/s TCP uppströms : 961.55 kbit/s UDP nedströms : 0 bit/s UDP uppströms : 1.04 Mbit/s Ja betalar för 24 Mb/s. Förut va de under 0,5, så lite bättre bidde de. Tackar för tippset Venoms. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Hej! Har ni problem med Comhem? Driftinformation: De senaste rapporterade felen: http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_start MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Malou. De står inga fel här. Fast ja har mailat. Och så är det ju underhåll över hela landet i morgon, fick ja se. Så de ordnar sig säkert. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Landsfiskalen Jag vet inte i vilken landsända du och övriga bor ;D La bara in informationen här ifall ni inte hade uppmärksammat det hela då Comhem kom på tal här i tråden Själv har jag inte haft några problem med Comhem. Men det är väl inte så konstigt man bor ju i Göteborg ;D MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Det verkar som problemen med nätet ligger utanför Sverige. Det har varit nååågot segare i kväll. Hoppas det inte är slutet vi ser av internet, men å andra sidan så är det många katastrofer just nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted August 21, 2007 Author Share Posted August 21, 2007 mitt surfande har varit segt i 3 dagar nu. :- bor i värmland & har ej haft problem förut med comhem. det är ej bara på denna sida det är segt utan på övriga med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Bohuslän. Förmodligen går linan förbi här och upp till värmland. Säkert Malou i Göteborg som laddar ner nått o blockerar allt. ;D ha ha Allvarligt talat, de går lite bättre idag. 2,5 Mb/s av 24Mb/s Dom kör underhåll över hela landet idag, så de fixar sig nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Hej Landsfiskalen! Säkert Malou i Göteborg som laddar ner nått o blockerar allt. ;D ha ha Självklart så är det så ;D Dom kör underhåll över hela landet idag, så de fixar sig nog. Trots detta så märker inte jag någon som helst nergång/seghet av Intenet (märkligt) Men jag håller tummarna för övriga som har Comhem att det kommer igång och blir snabbare igen. MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Självklart så är det så ;D A, ha. Då har vi hittat felet. ;D ha ha ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted August 21, 2007 Author Share Posted August 21, 2007 går lite snabbare idag men fortfarande en anings segt ändå :- men finns det inget lätt program som är gratis som man kan kolla om man fått någon skit i datorn som gör att det går lite segt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Avg free funkar bra. http://free.grisoft.com/doc/download-free-...pyware/us/frt/0 Och så kan du kolla hastigheten med tp test. Tp test 5 till vänster där. http://www.tptest.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted August 21, 2007 Author Share Posted August 21, 2007 tack landfiskalen jag ska testa & se om jag kan med detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Tror pluggen börjar lossna nu. 13,69 Mb/s av 24 MB/s. Mer än hälften i alla fall. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanny Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 måste ha varit något nät fel eftersom det går lite snabbare nu. är ej så segt längre skönt tycker jag. måste ha varit någon s.k. nät fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts