PirateHook Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Vart nyfiken på mitt grafikkort GeForce FX 5200 när jag bara fick 2.0 i Windows Experience Index resultat men när jag installerade DivX + lite andra codec å uppdaterade så hamnade siffran på 2.4... Finns det speciella drivrutiner till detta Nvidia kort? Jag har bara dom som finns PÅ Nvidia hemsida och dom är från 2006 Jag får bara ut 2,4 vid grafiken. Borde inte grafikkortet kunna ge mera? Datorn: 1.50GB RAM, 1900 MHz, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Som jag skrev i en annan tråd så ladda hem de senaste Windows XP-drivrutinerna och kör in dessa, eftersom detta kort inte har några riktiga Vista-drivrutiner. Med tanke på att ditt grafikkort det är till åren så kan du dessvärre inte räkna med mer poäng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Det med DivX och codecsakerna har nog inget med det att göra, min dator är på gränsen mellan 2 och 3, olika i olika test. Ibland får jag 3.0 och ibland 2.4(typ). Sen det där med att ditt grafikkort "skulle kunna ge mer" så är svaret att Windows prioriterar lite konstigt i Experience Index, det finns många spekulationer och svar om detta, själv har jag inte en blekaste aning om vad Windows gillar och inte gillar med grafikkort mer än att directX9 är krav för Aero. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 I prestandatestet som körs när Vista vgör vilka poäng din dator får så körs bland annat ett test där media spelas upp i Windows Media Player och eftersom du har installerat codecs så kan dessa påverka resultatet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PirateHook Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Vilka codecs är extra viktiga för att filmer ska spelas upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts